احمد روستا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مروجان و مبلغان این کمپین باید خود به کالای ایرانی و استفاده از آن ایمان داشته باشند افزود: اینکه مروجان و مبلغان این کمپین و یا جریانات مشابه که البته با دلسوزی برای اقتصاد کشور اقدام می کنند خود عامل به این شعار یا باورمند نباشند موفقیتی حاصل نمی شود.
این اقتصاددان با بیان اینکه باید این شعار با درک حقوق مشتری سرداده شود اظهار کرد: این کمپین باید با رعایت اصول زیربنایی و اصولی دنبال شود و همه در واقع نه صرفا محصول ایرانی بلکه محصول خوب ایرانی را ترویج کنند.
روستا گفت: یک ایرانی به عنوان یک انسان که حق انتخاب و بهره مندی از بهترین ها را دارد به دنبال ترجیحات و کیفیت های مدنظر خود است و برای تحقق این ترجیحات و رسیدن مصرف کننده به مطلوب خود همه شبکه از تولید تا مصرف باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند.
وی گفت: تبلیغ محصول ایرانی بدون پسوند «خوب» معنا ندارد و تولید کننده نیز باید این پیام را دریافت کند تا از حق و حقوق مشتری آگاه شده و برای آن ارزش قائل باشد.
روستا گفت: برای رسیدن محصول خوب به دست ایرانی باید همه چرخه اعم از تولید کننده، مسئولان و سیاستگذاران، رسانه ها و در نهایت احساس مسئولیت و تعهد ایرانی مصرف کننده نقش خود را به خوبی ایفا کنند.
وی با بیان اینکه شکل گیری کمپین خرید کالای ایرانی یک راهبرد مهم است افزود: نباید به این راهبرد نگاه مقطعی و گذرا داشت بلکه باید آن را در طول سال ترویج کرد و به آن بها داد.
این استاد دانشگاه گفت: مصرف کننده مدام در حال مقایسه انواع کالاها از جمله کالاهای ایرانی با خارجی و حتی ایرانی با ایرانی است و باید تلاش کنیم ارزیابی مردم را مهم دانسته و برای آن ارزش قائل باشیم و بر اساس این ارزیابی ها که مدام در حال به روز شدن است حرکت کنیم.
وی گفت: اگر کالای خارجی در مقایسه با کالای ایرانی از نظر کیفیت بهتر و از نظر قیمت مناسب تر باشد نباید منتظر اقبال خریدار ایرانی به کالای ایرانی باشیم اما اگر کالای ایرانی را به مشابه خارجی نزدیک کنیم می توانیم روی تعهد ایرانی بودن و احساسات ملی حساب کرده و بازاری برای کالای ایرانی جستجو کنیم.
روستا گفت: امروز در تولید و ارائه کالا به بازار خلاقیت، تحول، پیشرفت، کیفیت تولید و قیمت مناسب حرف اول و آخر را می زند و تولید کننده ایرانی باید در این مولفه ها پیشرو باشد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دولت در این زمینه از طریق مبارزه با کالاهای قاچاق و حمایت از تولید داخلی، «کمپین خبری خرید کالای ایرانی» را آغاز کرده است.
مصرف‌کنندگان بازیگران اصلی عرصه تولید کشورند زیرا با خرید و حمایت از کالاهای ایرانی، ضمن کمک به رونق صنعت و تولید کشور، اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حمایت از تولید داخلی و مبارزه با کالای قاچاق را محقق می‌سازند.
براین اساس خبرگزاری جمهوری اسلامی همسو با تاکیدات رهبر معظم انقلاب در عملیاتی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دولت در این زمینه، کمپین خبری خرید کالای باکیفیت داخلی را باهدف افزایش توانمندی صنایع داخلی و تشویق به بهبود تولیدات خود، آغاز کرده است.
6139**1625
خبرنگار: محمد بیدارمنش - انتشار دهنده: محسن فتاحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.