به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان ورامین افزود: برخی سخنرانی ها و اظهارنظرها موجب می شود که کشور آرامش خود را از دست دهد؛ فضای جامعه به سمت التهاب پیش رفته و دروغ، توهین، تخریب و بی تقوایی به خصوص در فضای مجازی گسترش پیدا کند.
وی با تاکید بر رعایت تقوای الهی به ویژه در فضای مجازی گفت: اگر مطلبی در فضای مجازی منتشر شده و به صحت و درستی آن اطمینانی نداریم نباید آن را برای دیگری ارسال کنیم چراکه با این عمل در گناه بزرگ شایعه پراکنی و دروغگویی شریک خواهیم بود.
حجت الاسلام محمودی تصریح کرد: باید مراقب باشیم که با فضای مجازی پیش رو و در دسترس همگان، دین فروشی بسیار آسان شده و نباید در آستانه انتخابات آخرت خود را به خاطر منافع یک شخص و یا یک گروه از بین ببریم.
امام جمعه موقت ورامین گفت: در آستانه برگزاری انتخابات، برخی افراد، نهادهای نظارتی و مهم کشور از جمله شورای نگهبان را مورد هجمه قرار می دهند در صورتی که این افراد خود از فیلتر این نهاد مهم گذشته و در نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئولیت گرفته اند.
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به تهدیدهای رئیس جمهور جدید آمریکا علیه ایران اظهار کرد: مسئولان باید بدانند که این مشت های گره کرده مردم است که موجب شده تا آنان پشت میزهای مذاکره با کشورهای جهان بنشینند.
وی گفت: ملت ایران هیچ گاه دشمنی های آمریکا را فراموش نکرده و همواره شعار مرگ بر آمریکا را سر می دهند.
خطیب جمعه موقت ورامین بیان کرد: مشت های گره کرده مردم مظلوم فلسطین در برابر تانک های رژیم اشغالگر قدس ایستاده و مردم مظلوم بحرین نیز با همین مشت ها بر دهان آل خلیفه کوبیده اند.
وی افزود: رئیس جمهور جدید آمریکا باید بداند که بازی کردن با ملت ایران آتش بزرگی است که سیاستمداران آمریکا و هم پیمانانشان را می سوزاند.
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته ورامین با اشاره به نزدیک بودن روز احسان و نیکوکاری گفت: مردم در روزهای پایان سال لازم است تا ضمن خریدن کالاهای ایرانی، نگاهی نیز به مستمندان داشته و آن هایی که تمکن مالی دارند به نیازمندان برای تهیه مایحتاج پایان سال کمک کنند.
حجت الاسلام محمودی همچنین با تاکید بر توجه تمامی افراد جامعه در حفاظت از محیط زیست گفت: مشکل این روزهای اهواز در هجوم ریزگردها به دلیل عدم توجه به محیط زیست است که ممکن است این مشکل گریبانگیر مناطق دیگر کشور هم شود.
وی یکی از بهترین راه های مراقبت از محیط زیست را درختکاری عنوان و بیان کرد: این اقدام از نظر روایات ائمه اطهار عبادت و حسنه محسوب می شود و موجب می شود که بسیاری از آلودگی ها از محیط زندگی برطرف شود.
برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری-انتشاردهنده: معصومه آقاامینی
تهرام/7254//7244
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.