به گزارش ایرنا ، مسعود مرسل پور روز چهارشنبه در همایش تجلیل از معاونین و مربیان پرورشی مدارس که در کانون ملائک قرچک برگزار شد اظهارکرد:
دولت یازدهم با توجه ویژه به حوزه تعلیم و تربیت ومسائل پرورشی ، مدارس و دانشگاه ها را به سمت دین محوری سوق داده است.
وی اظهارداشت : سیاست مدبرانه دولت در آموزش و پرورش باعث شده تا بسیاری از آموزه های دینی در جامعه دانش آموزی نهادینه شده و بسیاری از هجمه های فرهنگی و آسیب های اجتماعی که آینده سازان ایران اسلامی را هدف قرار داده بی اثر بماند.
وی افزود : درخشش دانش آموزان در حوزه های علوم دینی و قرآنی در سال های اخیز مؤید این واقعیت است که بستر سازی مناسبی در مدارس در حوزه مسائل پرورشی صورت گرفته است.
مرسل پور بیان کرد: محیط اجتماع، خانواده و مدرسه سه عامل تأثیرگذار بررفتار کودکان و نوجوانان است و همگان می باید با برنامه ریزی و رصد مسائل و مشکلات ، دانش آموزان را در مسیر صحیح هدایت کنند.
وی گفت: امروز شاهدیم که معلمان و به ویژه مربیان پرورشی با وجود تمامی مشکلات و کمبودها با جدیت در راستای برنامه های وزارت آموزش و پرورش فعالیت کرده و آینده سازان ایران اسلامی را از گزند آسیب ها دور می کنند.
وی گفت : استمرار و بقای هر جامعه مستلزم آن است که مجموعه باورها، ارزش ها، رفتارها، دانش ها و مهارت های آن به نسل جدید انتقال یابد و مهم ترین وسیله این انتقال نیز آموزش و پرورش است .
مرسل پور افزود : پاسداری از ارزش های اسلامی و دستاوردهای انقلاب، برنامه ریزی و ایجاد هماهنگی بین عملکرد عوامل تربیتی، توجّه جدی به نقش معلمان در فعالیت های تربیتی و توجه به نقش دانش آموزان در فعالیت های تربیتی از جمله اهداف ستادهای امور تربیتی است.
در پایان این مراسم از مربیان و معاونین پرورشی برتر مدارس قرچک تقدیر به عمل آمد.
بیش از 48 هزار دانش آموز در مدارس قرچک مشغول به تحصیل می باشند.
قرچک با بیش از 250 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار : سید حسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.