به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار حسین ساجدی نیا دراین نشست که در محل پلیس آگاهی تهران بزرگ برگزار شد، گفت: صبح روز پنجشنبه 5 اسفندماه جاری، در بزرگراه شهید حقانی تهران یک خودروی حمل پول بانک پاسارگاد توسط 4 سارق با ایجاد راه بندان و ترافیک مورد دستبرد مسلحانه قرار گرفت.
وی اظهار کرد: سارقان بسیار زیرکانه عمل کردند و حتی با برنامه یزی قبلی محل سرقت را تعیین کردند به نحوی که محل سرقت در میدان دید هیچیک از دوربین های نظارتی پلیس پایتخت قرار نداشت.
سردار ساجدی نیا با بیان اینکه پس از سرقت، پلیس آگاهی تهران بزرگ در همان شب 2 نفر از سارقان را شناسایی کرد افزود: 6 نفر در این ارتباط دستگیر شدند و 2 نفر از عوامل اصلی سرقت، کارمند بانک پاسارگاد هستند.
رئیس پلیس تهران بزرگ افزود: پس از انجام سرقت، 4 نفری که این اقدام به سرقت کردند(توقف و سرقت خودرو در بزرگراه) به چهار استان غرب، مرکز، شمال و شمال شرقی کشور متواری می شوند.
وی گفت: با کار اطلاعاتی انجام شده، مشخص شد که این سارقان با برنامه ریزی قلبی، قصد انجام سرقت دیگری از بانک پاسارگاد را داشتند که پیش از اجرایی کردن نقشه خود توسط مامورین پلیس دستگیر می شوند.
وی در مورد نحوه دستگیری سارقان نیز، گفت: شب گذشته و در یک عملیات هماهنگ، 2 نفر از عوامل اصلی این سرقت در تهران و 4 نفر دیگر نیز در استان های دیگر شناسایی و دستگیر شدند.
سردار ساجدی نیا مبلغ کل وجوه سرقتی از خودروی حمل پول بانک پاسارگاد را 900 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: 550 میلیون از این مبلغ هنوز خرج نشده و اعضای این باند مابقی پول سرقتی را بین خود تقسیم کرده اند.
سردار ساجدی نیا با بیان اینکه خودروی خریداری شده با پول سرقتی توسط سارقان توقیف شده، گفت: با هماهنگی مقام قضائی، حساب بانکی این افراد نیز مسدود شده است.
وی با انتقاد از نبود یک مامور مسلح برای محافظت از خودروی حمل پول بانک پاسارگاد، اظهار کرد: طبق اطلاعات ما مدت مدیدی است که این بانک در روزهای پنجشنبه خودروی حمل پول خود را بدون محافظ مسلح رهسپار مقصد می کرد و از این رو سارقان با آگاهی از این موضوع تصمیم داشتند که سرقتی دیگر را مرتکب شوند.
به گفته رئیس پلیس تهران بزرگ، یک زن نیز در عملیات سرقت نقش داشته که همسر یکی از سارقان است و هنگام دستگیری همسرش با درگیری ایجاد شده با ماموران، مصدوم و هم اکنون در بیمارستان بستری می باشد.
به گزارش ایرنا، صبح روز پنجشنبه 5 اسفند، خودروی حامل پول بانک پاسارگاد در بزرگراه حقانی توسط چهار تن از سارقان مسلح با نقشه قبلی مورد دستبرد قرار گرفت و سارقان پس از انجام سرقت، متواری شدند.
خبرنگار:مهدی مقدر - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام 6539/9343**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.