به گزارش ایرنا، عبدالرسول عمادی روز دوشنبه در گردهمایی مدیران مقاطع تحصیلی نواحی یک و دو شهرری و مناطق کهریزک و فشافویه افزود: کشورهای که ارزش افزوده حداقلی در حوزه آموزش کسب می کنند به ازای هر یک دلار سرمایه گذاری در این حوزه حدود یک تا دو دلار ارزش افزوده تولید می کنند.
وی ادامه داد: کشورهایی که ارزش افزوده متوسط در حوزه سرمایه گذاری آموزشی و تحصیلی ایجاد می کنند، از هر یک دلار سرمایه گذاری در این بخش حدود پنج دلار ارزش افزوده و کشورهایی که ارزش افزوده حداکثری کسب می کنند از هر یک دلار بالغ بر 9 دلار ارزش افزوده آموزشی برداشت می کنند.
عمادی با بیان اینکه سرمایه گذاری در بخش آموزش در هیچ جای جهان به ضرر کشورها نبوده و هدر نرفته است اظهار کرد: امروزه اقتصاد آموزشی یک موضوع شناخته شده و قابل بررسی کمی و عددی است که می تواند محصولات تولید شده توسط حوزه آموزش را در بازار کار به روشنی نشان دهد.
وی به دو بخش ارتباط آموزش با بازار کار قبل از تحصیلات عالیه و ارتباط آموزش با بازار کار بعد از تحصیلات عالیه اشاره و تصریح کرد: ارتباط با بازار کار قبل از تحصیلات عالی، بیشتر آموزش فنی و حرفه ای را از این منظر که چه میزان دانش آموختگان این حوزه توانسته اند از علم خود در کاریابی و پیشبرد اهداف کشور مفید واقع شوند، مورد بررسی قرار می دهد.
عمادی در بخش دیگری از سخنان خود به حوزه ارزشیابی آموزش در چهار سطح کل نظام آموزشی کشور، مدرسه، معلم و دانش آموز اشاره کرد و گفت: ارزشیابی آموزشی در سطح کل نظام آموزشی کشور به نتیجه و ارزش افزوده نظام تعلیم و تربیت بر اقتصاد، فرهنگ و رقابت پذیری کشور در منطقه و جهان می پردازد.
وی تاکید کرد: نگاه تمام مسئولان کشور باید به حوزه آموزشی از حالت مصرفی محض به نگاه سرمایه گذاری برای آینده کشور تغییر کند.
عمادی با بیان اینکه مدرسه، معلم و دانش آموز یک مجموعه کامل و درهم تنیده است یادآورشد: نمی توان با بخشنامه و نگاه بالا به پایین در این حوزه ورود کرد و انتظار تغییر نیز داشت، بلکه باید با مدرسه محوری و تغییر از درون مدارس امور را در جهت بهبود شرایط آموزشی کشور پیش برد.
گردهمایی مدیران مقاطع تحصیلی نواحی یک و دو شهرری و مناطق کهریزک و فشافویه روز دوشنبه با حضور عمادی رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش، فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، اسد نژاد مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرری و جمعی از مدیران مدارس بخش های مختلف شهرستان ری برگزار شد.
در این مراسم، از تعدادی معلمان، مدیران و دست اندر کاران امتحانات نهایی شهرستان ری تجلیل شد.
3218**1625
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه - انتشار دهنده: محسن فتاحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.