به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 15، محمد حسین جعفریان مدیر اجرایی پروژه فرش امام حسین علیه سلام با بیان اینکه بافت این فرش با مشارکت 3 میلیون نفر انجام شده است ، گفت: کمک هر خیر در قالب هر گره به نام خیریه اشتغال امام حسین (ع) در شناسنامه فرش حرم این امام عظیم‌ الشأن ثبت شده است .
وی با اشاره به بافت فرش حرم امام حسین (ع) اظهار داشت: طرح فرش امام حسین (ع) توسط خیریه نذر و اشتغال امام حسین (ع) اجرا شده است که از جنس کرک و ابریشم و دارای سه میلیون گره با ابعاد 1.80 در 2.30 متر است.
جعفریان تصریح کرد: پروژه بافت فرش حرم امام حسین (ع) با هدف ایجاد اشتغال برای نیازمندان، ثبت یک اثر هنری، فرهنگی، مذهبی و ملی با مشارکت مردمی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال و ثبت یک رکورد جهانی در خلق یک اثر هنری با مشارکت میلیونی مردم اجرا شده است .
مدیر اجرایی فرش حرم امام حسین (ع) گفت: فرش حرم امام حسین (ع) توسط هشت تن به صورت نوبتی بافته شده است .
وی افزود: فاز دوم پروژه فرش امام حسین علیه السلام آماده اهدا به حرم آن حضرت می باشد که در حال حاضر در فرهنگسرای خاوران جهت بازدید و زیارت عموم مردم مستقر است.
در این طرح که قابلیت اجرا در کلیه ی شهرها را دارد کلیه ی درآمد حاصل از کمک های مردمی در همان مجموعه صرف ایجاد اشتغال برای نیازمندان شده است .
حضور کاروان بافت فرش حرم امام حسین (ع) از روز سه شنبه سوم اسفند ماه با ثبت اسامی ایثارگران آتش نشان به پاس احترام به این عزیزان و همچنین به نام شهدای تکاور مدافع حرم، به میزبانی فرهنگسرای خاوران واقع در میدان خراسان، خیابان خاوران، سه راه هاشم آباد در شناسنامه فرش حرم ثبت شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/9353 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.