به گزارش ایرنا، محمدکرم محمدی روز شنبه در آئین تجلیل از دانش آموزان شاهد (فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران) در سالن ولایت آموزش و پرورش پیشوا افزود: شهدا در زمره بزرگترین انسان های تاریخ ساز هستند.
وی گفت: پیشرفت و عزت امروز ایران اسلامی متعلق به خون پاک شهیدانی است که با همه وجود برای استقرار حاکمیت اسلامی و ارزش ها و آموزه های دینی جان خود را نثار کردند.
محمدی با بیان اینکه شهدا در استقرار انسانیت و مبارزه با ظلم، برای همه انسان ها ماندگار خواهند بود و رنگ نمی بازند افزود: شهیدان با نثار خون خود در مسیر آزادی، عزتمندی، توکل، عقلانیت، محبت و صلح و پایداری گام برداشتند و امروز به عنوان شاهدانی برای امت اسلام و تمام امت های مبارز دنیا قرار گرفته اند.
فرماندار پیشوا با بیان اینکه بیشترین شهدای دوران دفاع مقدس را جوانان و نوجوانان تشکیل می دادند افزود: کسانی که منتسب به خانواده معظم شهدا و ایثارگران هستند باید برای ادامه مسیر آزادی و استقلال که به واسطه خون هزاران شهید به دست آمده تلاش کرده و فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه کنند.
720 دانش آموز پیشوایی در دو آموزشگاه شاهد دخترانه و پسرانه و 31 دانش آموز طرح شاهد( دانش آموزان خانواده ایثارگران حاضر در مدارسی غیر از مدارس شاهد) مشغول به تحصیل هستند.
شهرستان پیشوا در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده و بیش از 17 هزار نفر از جمعیت 70 هزار نفری این شهرستان دانش آموز هستند و در83 مرکز آموزشی تحصیل می کنند.
خبرنگار: سید حسن میری-انتشاردهنده: معصومه آقاامینی
تهرام/7254//7244
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.