محمد رضا آذرنیا عصر یکشنبه در پایان نشست ستاد فرهنگی اجتماعی مدیریت ساماندهی آسیب های اجتماعی استان تهران که در محل استانداری تهران برگزار شد به خبرنگار ایرنا گفت: از ابتدای سال 95 تاکنون حدود 11 هزار معتاد متجاهر در قالب اجرای 3 مرحله از سطح استان تهران جمع آوری شدند.
وی تصریح کرد: این درحالی است که این آمار در سال 94 حدود 8 هزار نفر و در سال 93 حدود 3 هزار نفر بود.
آذرنیا خاطرنشان کرد که آمار جمع آوری معتادان متجاهر استان تهران در 3 سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار است.
وی با بیان اینکه از ظرفیت تشکل های مردمی و سمن ها به منظور ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان از اعتیاد استفاده می کنیم اظهار کرد: با ورود خیران و ارائه تسهیلات برای حدود 475 نفر از بهبود یافتگان اعتیاد در استان تهران اشتغال ایجاد شده است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران یادآور شد که بدلیل نبود بهبود یافته طالب کار، اکنون بخشی از ظرفیت اشتغال ایجاد شده برای این افراد خالی مانده است.
وی به اقدامات فرهنگی انجام شده در راستای پیشگیری از بروز اعتیاد در جامعه اشاره کرد و گفت: با مشارکت دستگاههای مختلف از جمله آموزش و پرورش، بهزیستی، فنی و حرفه ای، دانشگاهها و شهرداری تهران دوره های آموزشی فرزند پروری و مهارت های زندگی برای خانواده ها و اقشار مختلف جامعه در دانشگاهها، پادگان های نظامی و کارگاههای صنعتی در حال برگزاری است.
آذرنیا با اشاره به اینکه در ابتدای کار دولت تدبیر و امید ظرفیت نگهداری و درمان معتادان متجاهر در استان تهران تنها حدود 400 نفر بود خاطرنشان کرد: این آمار با اقدامات انجام شده در سال 95 به 8 هزار و 600 نفر افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: 4 هزار و 500 نفر از این ظرفیت مربوط به مراکز خصوصی و سازمان های مردم نهاد است که از طریق سازمان بهزیستی در اختیار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران قرار گرفته و ظرفیت 4 هزار و 100 نفری دیگر نیز مربوط به مراکز نگهداری دولتی و شبه دولتی است.

** افزایش 21 درصدی کشفیات مواد مخدر استان تهران در سال 95
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در ادامه از افزایش 21 درصدی آمار کشفیات مواد مخدر این استان در 9 ماه نخست سالجاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: این آمار با همکاری دستگاههای مختلف بدست آمده است.
خبرنگار: مسعود گودرزی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/2079/7243/ 1539

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.