به گزارش ایرنا، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در این مراسم در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بهره برداری رسمی از دفتر شبکه پنج سیما در حرم عبدالعظیم(ع) خدمت منحصر به فردی است که در سایه تلاش و کار جهادی میسر شده است گفت: مرقد نورانی این امامزاده مطهر در میان سایر امامزادگان از این جهت که از امام معصومی روایت شده است که زیارتش به اندازه زیارت مرقد مطهر سیدالشهدا(ع) ثواب دارد استثنایی و منحصر به فرد است.
آیت الله محمّدی ری شهری با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبتنی بر تبدیل مراقد امامزادگان به قطب های فرهنگی در کشور بیان داشت: آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با راه اندازی دانشگاه و پژوهشکده قرآن و حدیث، حوزه علمیه و دارالحدیث در این بارگاه ملکوتی در راستای نشر معارف اسلام و تشیّع به نحو شایسته اقدام کرده است.
وی راه اندازی دفتر رسانه ملی در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) را گام موثری در ترویج علوم اهل بیت(ع) به جهانیان دانست و عنوان داشت: این دفتر در مسیر انتقال پیام های عاشورایی و برنامه های فرهنگی این مرکز مذهبی را به تمام گروه های سنی اعم از کودکان، جوانان و عموم مردم را در داخل و خارج خواهد داشت.
رئیس سازمان صدا و سیما نیز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم(ع) یکی از اسوه های مذهب تشیع و مرقد ایشان در قبله تهران یکی از مراکز انتشار معرفت و معنویت برای ساکنان تهران و ایران اسلامی است گفت: امروز با آغاز به کار این دفتر سامانه فیبر نوری و استودیوهای صدا و سیما زمینه ارتباط زنده مراسم های مختلف را برای مردم فراهم می کند.
علی عسگری به 62 شبکه تلوزیونی و 83 شبکه رادیویی صدا و سیمای جمهوری اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: شبکه ها و کانال رادیویی صدا و سیما با استفاده از ظرفیت های فرهنگی این آستان مقدس می توانند برنامه های فرهنگی تهیه نمایند و از این زیر ساخت جهت ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) در ایران و جهان بهره ببرند.
وی ادامه داد: سامانه فیبر نوری که زیر ساخت مناسبی برای ایجاد برنامه های پخش مستقیم و زنده است قبل از این مکان مقدس، در حرم امام رضا(ع)، حرم حضرت معصومه(س) و حرم حضرت شاهچراغ(ع) راه اندازی شده بود.
فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در حاشیه این مراسم گفت: آغاز به کار این دفتر علاوه بر اینکه بربار معنوی و فرهنگی استان تهران خواهد افزود زمینه به تصویر کشیدن تاریخ، فرهنگ، و جایگاه ویژه شهرستان ری در تاریخ ایران و اسلام را فراهم می آورد.
جمالی پور با بیان اینکه راه اندازی دفتر صدا و سیما در شهرستان ری بر جایگاه و منزلت این شهرستان می افزاید خاطر نشان کرد: این دفتر فرصت و زیر ساخت مناسب را برای مدیران شهرستانی فراهم می آورد تا موضوعات و نیازهای شهرستان را به خوبی مطرح و به تصویر بکشند.
وی در خصوص به تاخیر افتادن آغاز به کار دفتر صدا و سیما در این شهرستان اظهار داشت: مشکلات سخت افزاری صدا وسیما و ظرفیت های محدود مخابرتی شهرستان از جمله مشکلات پیش روی راه اندازی این دفتر بوده که با تلاش جهادی تمام این معایب برطرف شد.
با آغاز به کار این دفتر، پوشش رسانه ای و پخش مراسم و برنامه های آستان مقدّس با لینک مخابراتی بین آستان مقدّس و صدا و سیما بصورت مستقیم برقرار شد.
در این مراسم علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیما ملبّس به لباس خادمی این آستان نورانی شد و مدال خادمی آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم(ع) را برسینه خود نهاد .
خبرنگار: امیرجعفری سرگزه انتشاردهنده: موسی فعالیان
3218 / 6139/ 1539

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.