فرامرز رنجبر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نمایشگاه گروهی دانشجویان رشته نقاشی واحد 47 فرهنگ و هنر (بزم خط) از 16 دی ماه در موزه رضا عباسی آغاز و تا هشت روز ادامه خواهد یافت.
وی ادامه داد: این نمایشگاه گروهی توسط الهه اسدی، حاتم جان الهی، سعیده جوراب بافان، مهتاب رضاپور، ماندانا رهسپار، مهدیه صادقیان، فریده عسگری، فرزانه فردوسی، مائده قصاب‌پور، فرزانه مهدوی، آذر نعیمی، سوسن هدایتی، فریده رستمی بوده که 30 اثر نقاشی خط در معرض دید عموم قرار گرفته است.
مدیر موزه رضا عباسی خاطر نشان کرد: نقاشیخط شیوه‌ای خاص هنری است که در نقاشی مدرن و خوشنویسی معاصر ایرانی در دهه سی و چهل خورشیدی توسط برخی از خوشنویسان و نقاشان ایرانی شکل گرفت.
رنجبر ادامه داد: این گروه در این شیوه هنری به ترکیبی از خطاطی و نقاشی دست زدند که از این رو به این شیوه گاهی خطاشی و خط نقاشی هم می‌گویند.
به گفته مدیر موزه رضا عباسی نمایشگاه بزم خط نیز همه روزه از 9 صبح تا 17آماده بازدید عموم است.
در حال حاضر هنرمندانی چون فرامرز پیلارام، رضا مافی، حسین زنده‌رودی، نصرالله افجه‌ای و محمد احصایی در پیدایش و پیشبرد هنر نقاشی خط در کشور پیشگام هستند.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امین کمالی فر انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7247/ 1539

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.