به گزارش ایرنا،‌به نقل از روابط عمومی فرمانداری اسلامشهر در این نشست مشترک که رئیس و نایب رئیس شورای اسلامی شهر و جمعی از عوامل اجرائی تکمیل بیمارستان 400 تختخوابی اسلامشهر حضور داشتند، محمد جعفرعلیزاده اظهار داشت: یکی از مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری به شهرستان اسلامشهر تخصیص 70 میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل بیمارستان 400 تختخوابی بود که با پیگیری های صورت گرفته اعتبار مورد اشاره جهت تکمیل این بیمارستان تامین شده و پیمانکار مربوطه عملیات اجرائی را با جدیت تمام در روزهای آتی آغاز خواهد کرد.
مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی با بیان اینکه ساخت اسکلت این بیمارستان به اتمام رسیده و ادامه روند احداث آن با تغییراتی بر اساس آخرین استاندارهای سازمان جهانی بهداشت انجام خواهد شد افزود: بیمارستان اسلامشهر در زمینی به مساحت 6 هکتار با 38 هزار متر مربع زیر بنا احداث می شود.
معاون وزیر مسکن و شهرسازی از افزایش تخت های بخش اورژانس این بیمارستان از 20 تخت به 34 تخت خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این بیمارستان در نزدیکی 2 اتوبان تهران- قم و تهران – ساوه قرار دارد تلاش شده تا زیر ساخت های لازم جهت پاسخگوئی به نیازهای درمانی جنوب غرب استان تهران در این مرکز بزرگ درمانی و بهداشتی پیش بینی شود.
وی با بیان اینکه بر اساس زمان بندی صورت گرفته ان شاءا... این بیمارستان تا 2 سال آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت تصریح کرد: همزمان با ادامه روند احداث بیمارستان 400 تختخوابی اسلامشهر عملیات تجهیز آن نیز توسط وزارت بهداشت و درمان انجام خواهد شد.
علیزاده ادامه داد: برای بیمارستان اسلامشهر 91 تخت مراقبت ویژه، پنج اتاق زایمان با متدهای جدید، 4 بخش تخصصی داخلی، جراحی با 12 اتاق عمل، زنان و زایمان و کودکان و اطفال و کلینیک های فوق تخصصی درمانگاهی پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه تکمیل و آغاز بهره برداری از این بیمارستان هدیه گرانقدر دولت تدبیر و امید به مردم اسلامشهر خواهد بود افزود: متاسفانه در سالهای گذشته در زمینه احداث بیمارستان در شهرستان های اطراف تهران غفلت شده بود و در حال حاضر دولت در شهرستان های پاکدشت، بهارستان، ملارد و شهر قدس نیز احداث بیمارستان های دیگر را در دستور کار خود دارد.
همچنین در ادامه این نشست دکتر نوبخت نماینده مردم تهران، اسلامشهر، ری، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان نیز در سخنانی با بیان اینکه مجمع نمایندگان تهران از تمام ظرفیت خود برای تکمیل این بیمارستان و اتصال اسلامشهر به خط متروی تهران به عنوان 2 خواست مهم مردم این شهرستان استفاده خواهد کرد گفت: پیگیری های لازم از سوی نمایندگان مجلس جهت اختصاص اعتبار قابل توجه به این 2 پروژه مهم در بودجه سال 96 انجام خواهد شد.
وی ضمن قدردانی از تلاش های فرماندار شهرستان و سایر مسئولان اسلامشهر که پیگیری های مناسبی در جهت رفع نیازهای اساسی اسلامشهر داشته اند افزود: انشاءا... با همت مسئولان این شهرستان و پیگیری و حمایت نمایندگان مجلس خدمات شایسته ای به مردم خونگرم و غیور اسلامشهر ارائه خواهد شد.
در بخش دیگری از این نشست امیر اله حقیقی فرماندار اسلامشهر در سخنانی با اشاره به تخصیص 70 میلیارد تومان جهت تکمیل این بیمارستان در سفر استانی رییس جمهور محترم کشورمان به اسلامشهر تصریح کرد: عملیات اجرائی تکمیل بیمارستان اسلامشهر در حال حاضر به کندی پیش می رود و امیدواریم با اقداماتی که وزارتخانه های مسکن و شهرسازی و بهداشت و درمان انجام داده اند و پیگیری های مجمع نمایندگان تهران با تامین اعتبارات لازم تکمیل این بیمارستان با سرعت و شدت بیشتری ادامه یابد.
وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان در شهرستان اسلامشهر گفت: در سه سال گذشته 14 خانه بهداشت روستائی و 5 مرکز سلامت روستایی با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد تومان بازسازی و نوسازی شده اند.
فرماندار اسلامشهر همچنین به ساخت کلینیک ویژه در شهرک قائمیه اشاره کرد و گفت: این کلینیک که شاید در شهر تهران نیز بی همتا باشد پس از راه اندازی در تمامی تخصص ها به شهروندان خدمات بهداشتی و درمانی ارائه خواهد داد.
حقیقی تصریح کرد: با وجود تلاش های دولت در حوزه بهداشت و درمان و تحولات مثبتی که در نظام سلامت کشور صورت گرفته با این حال باید از ظرفیت بخش خصوصی نیز جهت ارتقا سطح خدمات درمانی به شهروندان استفاده کرد و مجموعه شهرستان از هرگونه سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه حمایت خواهد کرد.
شهرستان اسلامشهر یک بیمارستان خصوصی و یک بیمارستان صد تختخوابی تامین اجتماعی دارد و کلنگ بیمارستان 400 تختخوابی در سال 88 بر زمین خورد. رئیس جمهوری در سفر کاروان تدبیر و امید به اسلامشهر در سال گذشته از تخصیص اعتبار ویژه دولتی برای اتمام این بیمارستان خبر داده بود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: اکبر کریمی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/1109/7251 /1539

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.