سید مهدی ساداتی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان اظهار داشت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در سال های پیاپی برای رونق تولید و اشتغال زایی و اهمیت مسائل اقتصادی و معیشتی کشور، اولویت مهم ما مسئولان در شرایط فعلی بعد از مقابله با ویروس کرونا، تلاش در مسیر تحقق طرح های اقتصادی است.

این مقام مسئول تاکید کرد: برای تحقق امر سرمایه گذاری، توسعه و رونق تولید، اشتغالزایی و نهایتاً ارتقا سطح معیشتی شهروندان چاره ای جز پیگیری و رفع موانع بروکراسی اداری نداریم؛ و این وظیفه ما مدیران است تا ضمن احترام به قانون، راهکارهای اجرایی برای اخذ مجوز و تحقق پروژه های این حوزه را دریابیم.

وی تصریح کرد: نباید اجازه دهیم سرمایه گذار آنقدر با موانع اداری مواجه شود که از تصمیم خود صرف نظر کرده و سرمایه خود را به جای گردش در تولید، راکد نگاه دارد؛ بایستی ما به دنبال جذب سرمایه گذاران و تولیدکنندگان که سربازان خط مقدم جبهه اقتصادی هستند، باشیم.

ساداتی بیان داشت: دستگاه های اجرایی بایستی ظرفیت های موجود خود را شناسایی و اقدام به ارائه طرح های اقتصادی کنند.

فرماندار شمیرانات تاکید کرد: پیگیری برای رفع موانع اجرای طرح ها از وظایف اصلی مدیران ادارات است؛ این افراد مکلف هستند تمام اهتمام خود را به کار گیرند تا طرح های اقتصادی را رد نکرده و فرآیند اجرای پروژه ها را نیز تسهیل کنند.

وی تصریح کرد: رویه نادرست سنوات قبل باید اصلاح شود. نباید بدون هیچ تلاش و پیگیری صرف بخشنامه و دستورالعمل ابلاغی در شرایط فعلی که تاکید مقام معظم رهبری و اولیت سیاست های دولت بر ایجاد اشتغال و رونق تولید است، طرح های متعددی را رد کرده و جامعه را با بحران بیکاری مواجه کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به فرمایش حضرت علی (ع) خاطرنشان کرد: معیشت، ارتباط مستقیم با دین داری دارد و باید تامین شود؛ زیربناهای اقتصادی باید به گونه ای طراحی و اجرا شود که گویی زندگی دنیوی جاودان است.

ساداتی خاطرنشان کرد: دیدگاه عمومی نسبت به شمیرانات شهرستان مرفه و عاری از مسائل معیشتی است اما آمار بیکاری و مشکلات اقتصادی در سطح شمیرانات نیز به چشم می خورد و این نگاه باید اصلاح شود.

شمیرانات متشکل از ۴ شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شمال شرق منطقه دو تهران)، لواسان، اوشان-فشم-میگون و شمشک-دربندسر و ۳۶ روستا با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفز در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.