سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران روز چهارشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: ساعت ۱۰:۱۱ امروز حادثه آتش‌سوزی در بازار تهران، خیابان ۱۵ خرداد به سامانه ۱۲۵ و بلافاصله ماموران دو ایستگاه آتش‌نشانی به همراه خودرو حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه اعزام شدند.

«سید جلال ملکی» افزود: محل آتش سوزی یک پاساژ ۴ طبقه بود که در آن کارگاههای تولید طلا و زیورآلات قرار داشت که در طبقه منهای یک این پاساژ در یکی از این کارگاه ها آتش‌سوزی رخ داده بود و این کارگاه به طور کامل شعله ور شده بود.  

وی با بیان اینکه در این کارگاهها از سیلندر گاز اکسیژن استفاده می شد ادامه داد: ۱۱ دستگاه سیلندر گاز در این کارگاه نگهداری می‌شد و برخی از آنها کاملا گداخته شده و احتمال انفجار وجود داشت.

ملکی ادامه داد:‌گروهی از آتش نشانان به سرعت از بیرون ایمن سازی‌های لازم را انجام داده و تمامی کسبه این پاساژ و مغازه‌های اطراف این پاساژ تخلیه شدند.  

وی با بیان اینکه رفت و آمد در این محدوده ممنوع شد، افزود: گروه دیگر از آتش نشانان به سرعت برای خاموش کردن آتش اقدام کرده و آتش را بدون مصدومیت مهار کردند.

به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، تمامی سیلیندرهای گاز توسط آتش نشانان خارج و به محل امن منتقل شد و همچنین علت این آتش سوزی در دست بررسی کارشناسان است.

انبار لوازم خانگی در آتش سوخت

وی در ادامه از حادثه آتش سوزی انبار لوازم خانگی در خیابان وزرا خبر داد و گفت: ساعت ١٠:۴۶ دقیقه امروز این حادثه در خیابان وزراء کوچه سیزدهم به سامانه ١٢۵ و بلافاصله ماموران سه ایستگاه آتش نشانی به همراه خودرو حامل تجهیزات تنفسی به محل اعزام شدند.

ملکی افزود:‌محل حادثه یک ساختمان قدیمی یک طبقه بود که در حیاط و طبقه منفی آن تعداد بسیاری لوازم خانگی نگهداری شده بود.  

به گفته وی، بدلایل نامشخص این محل دچار آتش سوزی و تمامی وسایل لوازم خانگی را فرا گرفته بود.

ملکی با بیان اینکه دود بسیار غلیظ از فواصل دور محل حادثه قابل رویت بود خاطرنشان کرد: آتش نشانان وارد عملیات شدند و موفق شدند این حادثه را بدون سرایت به طبقات دیگر مهار کنند.

وی یادآور شد: این حادثه مصدومیت نداشت و کارشناسان مشغول بررسی علت این آتش سوزی هستند.

ریزش آوار در تهران ۲ مصدوم داشت

همچنین رییس مرکز اورژانس تهران از حادثه ریزش آوار ساختمان در حال ساخت خبر داد و گفت: این حادثه ۲ مصدوم داشت.

«پیمان صابریان» روز چهارشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: ساعت ۱۰:۴۵ امروز این حادثه در خیابان جمهوری، نبش کوچه فردوسی به سامانه ۱۱۵ اعلام و بلافاصله تکنسین های اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: بدلایل نامشخص یک ساختمان در حال ساخت دچار ریزش آوار شد که ۲ کارگر ساختمانی از نواحی مختلف اندام ها دچار مصدومیت شده بودند.

رییس اورژانس تهران ادامه داد: پس از انجام اقدامات اولیه درمانی هر ۲ مصدوم توسط تکنسین های اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

وی علت این حادثه را در دست بررسی کارشناسان آتش نشانی اعلام کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.