عبدالرضا فولادوند روز دوشنبه در ارتباط مجازی با خبرنگاران درباره نحوه محاسبه و بازپرداخت شهریه مدارس غیردولتی و حقوق و مزایای کارکنان این مراکز در شرایط شیوع کرونا و تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: موسسان مدارس و مراکز غیردولتی در قبال ارایه خدمات آموزشی و پرورشی طبق برنامه‌های مصوب سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ مجاز هستند نسبت به دریافت کامل شهریه مصوب اقدام کنند.

وی گفت: پرداخت هزینه‌های فوق برنامه مصوب آموزشی متناسب با خدمات ارایه شده تا اول اسفندماه سال ۹۸ نیز قابل دریافت است.

فولادوند افزود: موسسان مدارس و مراکز غیردولتی در قبال انجام تکالیف قانونی و پرداخت حقوق و مزایای کارکنان خود برابر قراردادهای منعقده و قوانین موضوعه مسئولیت دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد: موسسان با توجه به ارایه سایر خدمات غیرآموزشی از جمله سرویس ایاب و ذهاب، هزینه غذا، اردوهای دانش‌آموزی، استفاده از سالن ورزشی، استخر، برگزاری المپیادها و... به دلیل تعطیلی مدارس مکلف هستند هزینه‌های دریافتی از اولیای دانش‌آموزان را به آنان بازگردانند.

وی اظهارداشت: همچنین موسسان باید رسید بانکی واریز وجه را در اسناد مالی مدرسه درج و یا در صورت جلب رضایت ذی‌نفعان به حساب بستانکاری آنان برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ منظور کنند.

فولادوند درباره بازپرداخت شهریه مدارس دولتی گفت: مدیران این مدارس باید پس از محاسبه دقیق میزان خدمات ارایه شده نسبت به بازپرداخت مبالغ مربوط به سرویس مدارس و هزینه‌های فوق برنامه از اول اسفندماه ۹۸ به اولیا اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تاکید کرد: این موضوع به لحاظ تضمین حقوق شهروندان و رعایت حق‌الناس الزامی است و توسط مراجع مربوط از جمله اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات پیگیری خواهد شد.

وی بیان کرد: مدیران مدارس موظف هستند تمامی وضعیت حساب‌های مرتبط با این موضوع‌ها را برای بازرسی بازرسان اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران آماده و مهیا داشته باشند.

فولادوند گفت: در صورتی که اولیا با مواردی درباره عدم تمکین مدیران مدارس با دستورالعمل ابلاغی مواجه شدند با اطمینان خاطر از محرمانه بودن اطلاعات شخصی خودشان می‌توانند با شماره تلفن ۸۸۹۶۴۰۰۶ و ۸۸۹۵۴۵۰۶ و سامانه شکایت به آدرس SHEKAYAT.MEDU.IR ارتباط برقرار کنند.

به گزارش ایرنا، مدارس شهر تهران همچون مدارس سایر استان‌های کشور برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا از چهارم اسفندماه ۹۸ تاکنون تعطیل است. حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری در ۴ هزار و ۲۰۰ مدرسه پایتخت تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.