لطف الله ستاره روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی یک هفته اخیر از ۸۳۸  واحد صنفی بازرسی انجام شد که از این تعداد ۴۱ واحد متخلف شناسایی و تشکیل پرونده شده است و بیش از ۱۰۰ میلیون ریال جریمه برای واحدهای متخلف در نظرگرفته شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: این میزان بازرسی‌ها از تمامی اصناف فعال در شهرستان ری شامل داروخانه‌ها، فروشگاه‌های لوازم بهداشتی، رستوران‌ها، اصناف خدماتی و کارخانه‌های تولیدی انجام شده است.
وی ادامه داد: ۱۰ بازرس در قالب گروه‌های ۲ نفره به‌ صورت الکترونیکی از سوی اتاق اصناف شهرستان ری بر رعایت قیمت‌های مصوب در سطح بازار نظارت دارند که در مواقع لزوم و ایام مناسبتی شیفت‌های کاری نیز افزایش پیدا می‌کند.
 رییس اتاق اصناف شهرستان ری با بیان اینکه ۱۰۴ واحد فاقد پروانه طی هفته گذشته ساماندهی شدند، اضافه کرد: روند نظارت بر اصناف شهرستان ری به‌ صورت هوشمند، الکترونیکی و با استفاده از GPS انجام می‌شود 
ستاره افزود: در روش الکترونیکی بازرسان نیازی به دریافت اطلاعات از طریق واحد صنفی ندارند، زیرا در حال حاضر مجهز به سیستم‌های هوشمند هستند و قبل از ورود به واحد صنفی تمام اطلاعات قبلی و فعلی را رصد کرده و گزارش بازرسی در همان لحظه از طریق ایمیل برای اتاق اصناف ارسال می‌شود.
وی اضافه کرد: بازرسی از طریق GPS سب شده که مشکلات گذشته در خصوص احتمال تعامل بازرس با واحد صنفی برطرف شود و تمام بازرسی‌ها از طریق ۲ بازرس مستقر در اتاق اصناف شهرستان ری به‌ صورت آنلاین رصد و اطلاعات مربوط به تخلفات واحدهای صنفی ثبت می‌شود.
رییس اتاق اصناف شهرستان ری با تأکید بر اینکه اصناف هیچ‌گاه در ایفای نقش خود کوتاهی نمی‌کنند گفت: یکی از ارکان قانون نظام صنفی حمایت از حقوق مصرف‌کننده است و اتاق اصناف نیز در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کننده فعالیت می‌کند.
ستاره همچنین درباره نظارت بر اصناف سطح شهرستان بیان کرد: در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد حوزه بازرسی و نظارت در برخی بخش‌های شهرستان ری هستیم لذا باید توافق‌نامه‌هایی با شهرداری‌ها صورت گیرد تا دسترسی بازرسان به واحدهای صنفی تسهیل شود.
این مسئول از نظارت بازرسان اصناف خبر داد و تاکید کرد: بازرسان این اداره بر قیمت‌گذاری اصناف نظارت می کنند و تمام واحدهای صنفی باید برچسب قیمت داشته باشند، فاکتور خرید کالا را در دسترس بازرسان اتاق اصناف قرار دهند تا بازرس بتواند نرخی که روی کالا برچسب خورده است با فاکتور خرید مقایسه کنند،  هر یک از اصنافی  که  قانون را رعایت نکنند با متخلفان  برخورد قانونی می‌شود.
 
ستاره یادآور شد: اداره اصناف جهت مبارزه با قاچاق کالا بهداشتی و کنترل بازار روزانه پنج تیم بازرسی به  انبارها و مراکز تولیدی اختصاص داده است که به صورت مستمر و هماهنگ اقدام به بازرسی می‌کنند.
 شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب پایتخت واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.