به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شمیرانات، سید مهدی ساداتی روز دوشنبه اظهار داشت: علاوه بر مددجویان بهزیستی برای تعدادی از کارکنان ۴۱ مرکز شبانه روزی سالمندان ذهنی و جسمی توانبخشی و ۱۲ مرکز اجتماعی نیز ۵۰۰ هزار تومان پرداخت شد.

وی افزود: همچنین ۹ مرکز اقامتی شهرستان ۴۵ میلیون تومان از طریق بهزیستی کشور دریافت کردند.

ساداتی تصریح کرد: ضد عفونی شیرخوارگاه ها، مراکز آسیب و شبه خانواده، مرکز کودکان و نوجوانان، مرکز میان مدت ترک اعتیاد (ماده ۱۵) سه روز در هفته توسط اداره بهزیستی شهرستان با مساعدت خیران و شهرداری منطقه یک انجام می گیرد.

فرماندار شمیرانات افزود: تولید ۳ هزار ماسک و ۶۰۰ بطری ماده ضد عفونی، توزیع یکهزار بسته سبد کالا برای مددجویان و توانخواهان مجموعاً به ارزش ریالی ۲۵۰ میلیون تومان، توزیع ۵۰۰ عدد پک برای کودکان زباله گرد، ۷۰۰ عدد پک برای خانواده های تحت پوشش، توزیع ۲ هزار پک برای کودکان خیابانی و زنان آسیب دیده اجتماعی و توزیع ۶۰۰ پک برای معتادان باشگاه مثبت (معتادان گذری) از دیگر اقدامات بهزیستی شمیرانات است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بهزیستی در این مدت اقدام به توزیع بروشورهای اطلاع رسانی در زمینه پیشگیری از ابتلا به کرونا، هماهنگی حضور کادر درمانی به منظور آموزش های پیشگیری این ویروس به فرزندان مراکز شبانه روزی، برنامه ریزی هنری و ورزشی برای اوقات فراغت فرزندان مراکز و نظارت بر تحصیل و آموزش از راه دور آنها کرده است. همچنین ملاقات ها، مرخصی ها، حضور داوطلبان و خیران نیز در این مراکز لغو شد.

وی اذعان داشت: تغییر در برنامه غذایی و طبخ روزانه سوپ و استفاده از میوه های دارای ویتامین C، تعطیلی کلیه مهد کودک ها و کلینیک های مددکاری اجتماعی، لغو کلیه اردوهای فرهنگی و تفریحی فرزندان و نمونه برداری روزانه از کلیه بخش ها در شیرخوارگاه ها نیز از دیگر کارهای بهزیستی شمیرانات به شمار می آید.

به گزارش ایرنا، بیمارستان های مسیح دانشوری و شهدای تجریش از مهمترین بیمارستان های پذیرنده بیماران کرونایی در شهرستان شمیرانات واقع شده اند.

شمیرانات متشکل از ۴ شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شمال شرق منطقه دو تهران)، لواسان، اوشان-فشم-میگون و شمشک-دربندسر و ۳۶ روستا با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفز در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا تا ظهر روز ۱۵ اردیبهشت ماه به ۹۸ هزار و ۶۴۷ نفر می رسد که از این تعداد ۷۹ هزار و ۳۹۷ نفر بهبود یافته اند و ۶ هزار و ۲۲۷ نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1425381
  • منبع: irna.ir
  • نسخه چاپی
  • نظرات
    1
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.

  • ناشناس

    با سلام بنده از مددجویان بهزیستی شمیرانات مرکز رفیده ومعلول ضایع نخاعی هستم همچین پولی برای بنده ودوستان دیگه هم واریز نشده

    پاسخ