حسن شکری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: در سال ۹۶ سطح یکصد هکتار، در سال ۹۷ حدود ۳۰ هکتار و در سال ۹۸ بالغ بر ۳۰۰ هکتار از مراتع و جنگل کاری های شهرستان دچار حریق شده اند.

وی تصریح کرد: شهرداری ها و دهیاری ها بایستی به منظور جلوگیری از وقوع آتش سوزی نسبت به نصب تابلو و بنرهای هشدار دهنده در مناطق و معابر پردد و تفرجگاه ها اقدام نمایند.

این مقام مسئول افزود: جهاد کشاورزی و دهیاری ها باید به منظور جلوگیری از سوزاندن بقایای زراعی در حاشیه عرصه های منابع طبیعی، تذکرات لازم را برای کشاورزان مرورو کنند؛ همچنین شهرداری ها نیز باید از هرگونه آتش زدن زباله های انباشت شده در اراضی ملی جداً خودداری کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی شمیرانات ضمن درخواست هماهنگی و برنامه ریزی مسئولان مدیریت بحران، در راستای پیشگیری و یا اطفای حریق در اراضی ملی اظهار داشت: اداره منابع طبیعی از امکانات و نیروی انسانی بسیار محدودی برای اطفای حریق برخوردار است، لذا با توجه به اهمیت بالای اراضی و اکوسیستم طبیعی شمیرانات، نص صریح قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع کشور، کلیه ماموران دولتی اعم از لشگری، کشوری و شهرداری ها که در مواقع آتش سوزی نزدیک محل حادثه باشند، موظفند با تمامی وسایل دولتی و شهرداری که در اختیار دارند با تقاضای ماموران جنگل بانی، ژاندارمری یا بخشداری در آتش نشانی کمک کنند.

وی ضمن تاکید بر آتش روشن نکردن در منابع طبیعی شهرستان خطاب به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده آتش در عرصه های منابع طبیعی با شماره تلفن ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع و یا با شماره های ۲۶۵۰۷۳۴۴ – ۲۶۵۰۷۳۴۳ یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان تماس حاصل کنند.

شهرستان شمیرانات با ۱۴۰ هزار هکتار اراضی ملی در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.