مجید فراهانی روز سه شنبه دویست و یازدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران توضیح داد: رعایت قانون و اجرای مصوبات شورا مهم ترین انتظار ما از شهردار و مدیران شهرداری تهران است تا با رعایت و اجرای دقیق و به موقع مصوبات زمینه اداره هر چه بهتر شهر فراهم شود.

وی افزود: شهرداری در چارچوب برنامه سوم توسعه شهر تهران مکلف بوده در راستای شفافیت، هوشمندسازی و پایش مستمر فرایند کنترل و نظارت بر تحولات کالبدی و ساخت و ساز در شهر و ارائه خدمات غیرحضوری به شهروندان، اقداماتی عملیاتی کند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: براساس برنامه سوم شهر، شهرداری باید در ضوابط و مقررات و اصلاح فرایندها و سازوکارهای مؤثر بر صدور پروانه و گواهی ساختمان به منظور کاهش زمان صدور پروانه و گواهی‌های ساختمانی تا پایان سال اول برنامه بازنگری می کرد و همچنین در این برنامه نسبت به ایجاد شفافیت، رفع تفسیرپذیری و انتشار بر خط عمومی قوانین، ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری و دستورالعمل‌ها، ابلاغیه‌ها و مصوبات مرتبط با ساخت و ساز و فرآیندهای حوزه شهرسازی و معماری و دسترسی حداکثری شهروندان به آن‌ها تا پایان سال اول برنامه تاکید شده است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: طبق این برنامه ارائه تمامی خدمات شهرسازی و معماری شهرداری از جمله صدور پروانه و گواهی‌های ساختمانی باید تا پایان سال اول برنامه به صورت هوشمند و غیرحضوری (شهروندمحور) می شد که برغم اتمام مهلت مقرر قانونی تا کنون شاهد اجرای تکالیف یاد شده از سوی شهرداری تهران نبوده ایم.

وی تاکید کرد: شایسته است اقدام لازم از سوی شهرداری در اسرع وقت انجام شود و امیدوارم با اقدام به موقع، موثر و اهتمام شهردار تهران در اجرای تکالیف برنامه سوم توسعه شاهد تحقق تهران شهری برای همه به عنوان دستاورد اجرای احکام برنامه باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.