حسین عباسی روز سه‌شنبه در دیدار با اعضای شورای اسلامی که به مناسبت روز ملی شوراها برگزار شد اظهار کرد: شهرستان پیشوا با وجود پتانسیل‌های بالقوه، از کاستی‌هایی رنج می‌برد که رفع آن‌ها به همکاری دستگاه‌های مختلف به ویژه شورای اسلامی نیاز دارد.
وی با اشاره به این که انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی سال آینده برگزار می‌شود گفت: فرصت اندکی در اختیار اعضای شوراهای اسلامی وجود دارد تا بتوانند مطالبات مردم و وعده‌های خود در زمان انتخابات را محقق کرده و کمبودهای شهرستان را جبران کنند.
 وی افزود: هماهنگی و پیگیری مداوم امور، از شروط اصلی تحقق مطالبات مردمی است و امید است که همت مضاعف که بین مدیران به ویژه اعضای شوراهای اسلامی وجود دارد، مشکلات موجود رفع و موقعیت مناسب برای خدمت شایسته به مردم فراهم شود.
عباسی اظهار کرد:توجه به نیازهای شهرستان، پرهیز از روزمرگی و آینده نگری از نکاتی است که همواره باید مدنظر اعضای شوراهای اسلامی قرار گیرد،اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا نباید فقط به مسائل عمرانی توجه داشته باشند بلکه بر اساس نیاز جامعه باید امورات مردم را رتق و فتق کنند.
وی تصریح کرد:شوراها به منظور ریل‌گذاری اقدامات عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و... مسئولیت گسترده و بزرگی را بر عهده داشته و زحمات زیادی را متحمل می‌شوند و نام‌گذاری نهم اردیبهشت به نام روز شوراها فرصتی است تا اعضای شوراهای اسلامی مشکلات و موانع موجود را مطرح و بازگو نمایند. 
فرماندار پیشوا افزود: هر چند که کارکرد امروز شوراها با آنچه مدنظر امام راحل(ره) و قانون اساسی است، فاصله دارد ولی ایجاد این نهاد فرصتی را برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در جامعه فراهم کرد و لازم است تا به منضور کاهش تصدی‌گری دولت، اختیارات شوراها به عنوان نمایندگان مردم افزایش یابد.
وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان گفت: به منظور مبارزه با ویروس کرونا و جبران اثرات اقتصادی ناشی از آن، اقدامات و فعالیت‌های اثربخشی برای حفظ سلامت مردم و نیز تامین معاش خسارت دیدگان از کرونا، صورت گرفته که این اقدامات باید همچنان ادامه داشته باشد.
عباسی افزود: دولت برای جبران خسارات ناشی از کرونا، اعتباراتی را در نظر گرفته است که ادارات مربوطه در شهرستان موظفند تا پیگیری‌های لازم و به موقع را انجام دهند تا تولید کنندگان منطقه که متحمل خسارت شده اند، از این تسهیلات بهره‌مند گردند.
شهرستان پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.