به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، «علی توکلی» افزود: این املاک در زمین های زراعی احداث شده و مالکان آن ها اقدام به تغییر کاربری  و ساخت مسکونی به شکل غیر قانونی کرده بودند.

وی گفت: درهمین راستا نیز عملیات تخریب املاک در چند مرحله صورت گرفت که در مجموع ۵۴ ملک تخریب شدند.

توکلی افزود: املاک غیر قانونی در زمین های زراعی روستاهای مرجان آباد، سعید آباد، پلایین، شکرآباد، نظام آباد و کاشانک ساخته شده بودند.

به گفته توکلی عملیات تخریب براساس حکم قضایی و با همکاری عوامل شهرداری ناحیه ۴، جهاد کشاورزی، بخشداری شهر آفتاب، مدیریت شهر آفتاب و نیز مشارکت نیروی انتظامی انجام شد.

صدور ۵ هزار اخطار برای به واحدهای صنفی متخلف

 «محمدرضا آراسته» معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه چهار از صدور اخطار به واحدهای  متخلف دارای آرای ماده  ۱۰۰ خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از ۵ هزار اخطار برای واحدهای متخلف صادر شد.  

وی افزود: از ابتدای سال ۹۸ با تخلفات ساختمانی و ساخت و سازهای غیرمجاز از طریق اجرای رای قلع بنا، صدور اخطاریه، جمع آوری ابزار و مصالح، پلمب واحدهای غیر مجاز اعمال قانون و رعایت ضوابط شده و در همین راستا در سال گذشته، ۵ هزار و ۷۲۳ مورد رای اخطار برای واحدهای متخلف صادر شده است.

آراسته عنوان کرد: از این تعداد بیش از ۲ هزار  و ششصد باب مغازه با مساحت بیش از ۳۲۷هزار متر مربع پس از صدور اخطار  بی توجهی مالکان پلمپ شدند.

معاون شهرسازی و معماری منطقه برخورد قاطع قانونی با تخلفات ساختمانی را در افزایش کیفیت ساخت و سازهای شهری موثر دانست و گفت: قاطعیت در برخورد با متخلفان ساختمانی علاوه بر صیانت از حقوق شهرداری و دیگر شهروندان، ارتقاء ایمنی ساختمان ها را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به اجرای آرا ماده صد در سال گذشته افزود: در سال گذشته بیش از ۶۰۰ رای از کمیسیون های ده گانه ماده صد صادر شده و از این تعداد ۵۶۴ رای به اجرا درآمد.

آراسته ادامه داد: از تعداد آرای صادر شده، ناحیه هفت با ۲۰۸ رای دارای بیشترین رای صادره و ناحیه هشت با ۲۰ رای کمترین ناحیه دارای رای بوده است.

وی از تخریب ۲۱ ملک دارای تخلف اشاره کرد و افزود: هچنین با هدف اجرای قوانین وحفظ صیانت شهروندان و به منظور برخورد با ساخت و سازهای غیرقانونی ۲۱ ملک متخلف با متراژ ۳ هزارو ۴۱۶ مترمربع در نواحی نه گانه منطقه در سال گذشته تخریب شد.

ایمن سازی نقاط حادثه خیز منطقه ۸

«مهناز استقامتی»شهردار منطقه۸ از ایمن سازی  نقاط حادثه خیز منطقه خبر داد و گفت: با توجه به شناسایی نقاط حادثه‌خیز در معابر اصلی منطقه، ۷ مورد سرعتگاه ایمن در خیابان‌های جانبازان و شهید گلشن دوست خط کشی و در خیابان شهید گلشن دوست نیز جان پناه ایمن احداث شد.

استقامتی افزود: برای ایمن سازی خیابان‌های شهید آیت، گلستان، شهید سهیلیان، شهید مدنی و شهید بخت آزاد، چراغ راهنمایی و تابلوهای ترافیکی رفع نقص شدند.

شهردار افزود: برای تردد عابران پیاده به طور ایمن در معابر خیابان‌های دماوند تقاطع کیاشمشکی، نیروی هوایی، وحیدیه و شهید بخت آزاد، دماوند ورودی میدان شقایق، شهید مهرانپور، شهید خاموشی، میدان شقایق، میدان هلال احمر، شهید حیدری، شهید فتاحی و شهید آیت مناسب سازی شدند.

تقدیر و تشکر از مدافعان سلامت در بیمارستان بوعلی 

«مرتضی رحمان زاده» شهردار منطقه ۱۳ تهران در بازدید از بیمارستان بوعلی با تقدیر از تلاش‌های مدافعان سلامت گفت: در پی  شیوع ویروس کرونا در کشور، کادر پزشکی، پرستاران و مجموعه پرسنل در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا ایستاده‌اند تا این بیماری ریشه کن شود.  

وی با اشاره به تلاش های شبانه روزی مدافعان سلامت، زحمات این بزرگواران را قابل تقدیر توصیف کرد و افزود: مجموعه پرسنل درمانی با وجود کاستی هایی که دارند در رسیدگی به بیماران و ارائه خدمات به آن‌ها از هیچ تلاشی دریغ نمی‌ورزند.

شهردار منطقه از درگاه خداوند متعال برای این قهرمانان صف مقدم مبارزه با ویروس کرونا، سلامت و بهبودی مسئلت کرد.

اسکوترهای برقی در راه منطقه ۲ 

«رسول کشت پور» شهردار منطقه۲ در نویدی به شهروندان پایتخت از شروع به کار ۲۰۰ دستگاه اسکوتر برقی در آینده نزدیک خبرداد و گفت: توسعه حمل و نقل عمومی پاک و انسان محور از جمله برنامه هایی است که می تواند تا حد قابل توجهی در کاهش آلودگی هوا و ترافیک تاثیرگذار باشد.

وی افزود: برهمین اساس در تداوم توسعه مسیر دوچرخه سواری، طرح شروع به کار اسکوتر برقی برای نخستین بار در تهران در منطقه ۲  انجام می شود.

به گفته کشت پور این طرح با  ۲۰۰دستگاه از جدیدترین نسل اسکوتر برقی توسط بیدود به صورت پایلوت در سعادت آباد و شهرک غرب اجرا می شود.

شهردار منطقه۲ گفت: با توجه به ویژگی های جغرافیایی و شیب معابر در برخی از خیابان های منطقه، دوچرخه سواری برای شهروندان را دشوار کرده است که این مشکل  به زودی با ورود اسکوتر برقی رفع خواهد شد.

وی گفت: ایجاد زیرساخت مناسب جهت استفاده از دوچرخه و تکنولوژی های جدید در حمل و نقل عمومی راهکار حرکت شهر تهران به سمت حمل و نقل عمومی پاک است.

کشت پور درادامه با اشاره به اینکه منطقه ۲ با راه اندازی ۲۷ ایستگاه دوچرخه های بیدود و توسعه مسیر دوچرخه سواری  پیشگام در توسعه حمل ونقل عمومی پاک است گفت:  با توجه به سهم  ۴۰ درصدی منطقه از دوچرخه های اشتراکی  توانسته ایم نقش موثری در توسعه حمل ونقل پاک و انسان محور داشته باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.