به گزارش  روز دوشنبه روابط عمومی فرمانداری شهرستان ری مهدی مجیدی در جلسه شورای پشتیبانی و نهضت سواد آموزی اظهار داشت: کاهش نرخ بیسوادی نشان از عملکرد مطلوب دستگاه های آموزشی دارد که در این زمینه شهرستان ری اوضاع خوبی دارد.

وی با تاکید براینکه در سال ٩٩ باید نرخ بیسوادی نسبت به سال ٩٨ وضعیت بهتری یابد، عنوان کرد: رسیدن به این هدف مهم نیازمند حمایت تمامی دستگاه های اجرایی در حوزه شناسایی افراد بیسواد و معرفی آنان به نهضت سوادآموزی را می طلبد.

مجیدی اضافه کرد: مهمترین مشکل در بخش شناسایی افراد بی سواد، پراکندگی جامعه هدف است بطوری که برخی افراد بی سواد در صنایع و کارخانجات مشغول فعالیت هستند که با توجه به این موضوع بایستی راهکارهای شناسایی این افراد بصورت کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد. 

وی با اشاره به اینکه مشوق های خوبی برای سوادآموزی افراد در نظر گرفته شده است، افزود: متاسفانه مشوق های سواد آموزی آنگونه که باید به جامعه هدف معرفی نشده است بایستی با اقدامات لازم، افراد بی سواد ترغیب و تشویق به سوادآموزی شوند. 

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران قرارگرفته است، این شهرستان دارای چهار مرکز اصلی آموزش سوادآموزان در نواحی یک، ناحیه ٢، بخش کهریزک و بخش فشافویه است که مدیریت آن با اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.