به گزارش روز شنبه مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، محمدرضا کارگر اظهارداشت: اقدامات صورت گرفته در این نهاد برای مقابله با ویروس کرونا مطابق با استانداردهای وزارت بهداشت بوده است.

وی درباره اقدامات مقابله با کرونا در شهرداری تهران گفت: تاکنون بین کارکنان شهرداری بیش از ۴۰۰ هزار لیتر آب اکسیژنه حاوی الکل ۷۰ درصد توزیع شده است.

کارگر، این محلول ضدعفنونی کننده را برای محیط زیست بی‌ضرر دانست و افزود: علاوه برای این محلول،  ۶۰۰ هزار ماسک، یک میلیون دستکش، لباس‌های مخصوص محافظت از کرونا ویروس و ماسک N۹۵ تهیه و در اختیار همکاران شهرداری قرار گرفته است.

به گفته وی، باتوجه به حساسیتی که مجموعه شهرداری تهران نسبت به شهروندان دارد، تمامی اقلام از مراجع ذیصلاح مانند وزارت بهداشت و درمان، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی تهیه و تایید شده است.

سرپرست اداره کل پشتیبانی شهرداری تهران با بیان اینکه اولویت این اداره، مطابق تصمیم ستاد مبارزه با کرونا پایتخت، «کارگروه بهداشت محیط» است، اظهارداشت: با این وجود، پوشش دهی مناطق و نواحی را رها نکرده‌ایم، به طوری که در مجموع یکصد و ۲۲ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده سطوح، ۱۰ هزارلیتر مواد ضدعفونی کننده دست، یکصد و ۲۲هزار عدد دستکش سه لایه نیتریل، دو هزار و ۵۰۰ بسته گاز به نواحی اختصاص یافته است.

کارگر گفت: با توجه به اینکه مسئولیت ۶۴ ساختمان شهرداری برعهده اداره کل پشتیبانی است، اقداماتی مانند سم‌زدایی، ضدعفونی و تجهیز در این ساختمان‌ها صورت گرفته است.

بیماری کرونا از روزهای پایانی بهمن ماه سال ۹۸ کشور را درگیر کرده است و بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا تا ظهر روز ۶ اردیبهشت به ۸۹ هزا رو ۳۲۸ نفر رسید که از این تعداد پنج هزار و ۶۵۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۶۸ هزار و ۱۹۳ نفر بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.