به گزارش ایرنا، دفاتر پیشخوان در شهرهای پردیس و بومهن مملو از مراجعان متقاضی وام یک میلیون تومانی است، دفاتر فضای زیادی برای حضور جمعیت ندارند و مراجعان در ساعات طولانی بیرون از دفاتر در پیاده رو در کنار هم منتظرند تا نوبتشان اعلام و از راهروی انسانی که دو طرف درب ورودی  تشکیل شده عبور کنند.

با توجه به دوران نهفتگی بیماری مشخص نیست که در این راهروی  انسانی چند نفر به کووید ۱۹ مبتلا هستند و بیماری خود را به حاضران در صف منتقل می کنند.

یکی از شرایط دریافت وام ثبت سند تلفن به نام سرپرست خانواده است، تعداد زیادی از سرپرستان سالمند خانواده با وجود بیماری و کهولت سن ساعت‌های زیادی را در صف انتظار می‌مانند، بسیاری از آنها به قول خودشان از فضای مجازی سر در نمی‌آورند و از سر ناچاری با ترس از ابتلای  به بیماری به دفتر پیشخوان آمدند.

دفاتر بیمه تامین اجتماعی در سطح شهرستان وضعیتی مشابه دفاتر پیشخوان  دارند، برخی از شهروندان توجهی به اطلاع رسانی درمورد  تمدید غیر حضوری دفترچه بیمه خود ندارند و برخی دیگر به دلیل مشکل سامانه حضوری مراجعه کردند تا در زمان بیماری دغدغه تمدید دفترچه بیمه خود را نداشته باشند، هزینه درمان  آزاد هم  سر به فلک می کشد.

کندی اینترنت و طولانی شدن زمان پاسخگویی به مراجعان را می‌توان یکی از دلایل توقف طولانی شهروندان در صف داخل و یا مقابل ادارات شهرستان دانست.

خانم بارداری در صف تمدید دفترچه بیمه بدون ماسک و دستکش و نزدیک به سایر افراد در صف ایستاده، متصدی اعلام می کند که سیستم قطع شده و تا دو ساعت دیگر وصل نمی شود، او به همراه سایر مراجعان همچنان ایستادند خیال خارج شدن از صف را ندارند.

 پدری با کودک  خود برای تمدید دفترچه بیمه  به دفتر کارگزاری آمدند، کودک هر از چند گاهی دکمه‌های دستگاه نوبت دهی را فشار می دهد،   به صندلی ها دست می‌کشد و با خودکار روی میز بازی می‌کند، پدرش گرم صحبت با کناردستی خود است و گاهی تشری به کودک می‌زند، انگار نه انگار کرونایی آمده آنها به راحتی از این خطر می گذرند و مرگ را حق همسایه می دانند.

ازدحام جمعیت در ادارات  برای کارمندان  خالی از خطر ابتلا نیست، در برخی از ادارات  حد فاصل بین مراجعان و کارکنان با پلاستیک پوشانده شده اما این حایل پلاستیکی به اندازه کافی استاندارد نیست و تاکنون تعدادی از کارمندان ادارات شهرستان به بیماری کرونا مبتلا شدند.

عضو هیات مدیره یکی از شعبات بیمه تامین اجتماعی در شهر بومهن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حضور شهروندان در دفاتر بیمه مشکلات زیادی ایجاد می‌کند، سامانه تمدید دفترچه بیمه مشکل دارد و مراجعات ما طی روزهای گذشته بیش از پیش شده است.

محسن زمانی در ادامه عنوان کرد: ازدحام جمعیت افزایش ابتلای به بیماری کووید ۱۹ را به دنبال دارد، همکاران ما به منظور رعایت ایجاد فاصله اجتماعی، دفترچه‌ها را از مردم تحویل می‌گیرند و شهروندان نزدیک همدیگر در پیاده روی مقابل دفتر می ایستند.

مدیرداخلی دفتر پیشخوان دولت در پردیس ضمن گلایه از مشکل نبود زیرساخت لازم برای پاسخگویی به مراجعان می‌گوید: مراجعان ما بسیار زیاد هستند به دلیل کندی کارکرد سامانه، پاسخگویی به هر مراجعه کننده در حدود  ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول می کشد و این در حالی است که در شرایط عادی زمان پاسخگویی به هر مراجعه کننده تنها دو دقیقه است.

مهدی امامی با اشاره به حجم بالای کار در این شعبه دفتر پیشخوان،  عنوان کرد: ساعات کاری ادارات برای پیشگیری از شیوع کرونا کاهش یافته اما همکاران ما طی روزهای گذشته تا ساعت ۱۰ شب در دفتر حضور داشتند و این سبک کار کردن برای کارمندی که تنها حقوق پایه را دریافت می‌کند بسیار سخت است.

وی با بیان اینکه زمان ثبت سند تلفن به نام سرپرست خانواده برای درسافت وام تا ۱۸ اردیبهشت ماه سال ۹۹ تمدید شده، خاطر نشان کرد: ازدحام جمعیت در دفاتر پیشخوان موج جدیدی از ابتلا به کووید ۱۹ را به دنبال دارد از شهروندان درخواست و انتظار داریم با رعایت فاصله اجتماعی و طی روزهای آتی  به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

فرماندار شهرستان پردیس با تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی در ادارات شهرستان اظهارداشت: رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در ادارات شهرستان به منظور ارائه خدمات به شهروندان در دست اقدام است و بر مبنای این طرح ادارات با دو سوم پرسنل مشغول به فعالیت خواهند شد.

عبدالعظیم رضایی گفت:  کاهش حضور ارباب رجوع در ادارات با استفاده از ارائه خدمات از راه دور و در صورت نیاز به حضور فیزیکی آنها، فعال شدن میز خدمت برای کاهش تردد بین واحدهای ادارات در دستور کار قرار گرفته است.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجموع مبتلایان به ویروس کرونا تا ظهر روز ۳۱ فروردین در کل کشور به ۸۲ هزار و ۲۱۱ نفر رسید که از این تعداد پنج هزار و ۱۱۸ نفر جان خود را از دست داده اند و ۵۷ هزار و ۲۳ نفر بهبود یافته اند.
شایان ذکر است که بر اساس همین گزارش طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد مبتلایان جدید شناسایی شده یک هزار و ۳۴۳ نفر و تعداد متوفیان ۸۷ نفر ثبت شده است.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.