به گزارش روز دوشنبه سازمان نوسازی شهر تهران، کاوه حاجی‌علی‌اکبری اظهار داشت: گذر شهید جاویدی (میرزا محمود وزیر) در محله امامزاده یحیی از گذرهای تاریخی و ارزشمند محله عودلاجان و تهران صفوی است.

وی گفت: این گذر به علت توسعه‌های پی در پی شهری طی سال‌های گذشته و توجه نکردن به ارزش‌های بافت تاریخی مرکز تهران به تدریج کارکرد اصلی خود را از دست داده است.  

حاجی‌علی‌اکبری افزود: استقرار فعالیت‌های ناسازگار با سکونت همچون کارگاه، تولیدی و انبار باعث شده تا به مرور زمان شاهد کاهش شاخص‌های کیفیت زندگی و افت قابل توجه سکونت در این محدوده باشیم.  

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران بیان کرد: پروژه بهسازی گذر میرزا محمود وزیر با هدف احیای استخوان‌بندی محله، ارتقای کیفیت محیطی و افزایش تمایل به سکونت در این محله تاریخی در دستور کار سازمان نوسازی شهر تهران قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در اجرای این پروژه علاوه بر ارتقای کیفیت کالبدی فضاها و بازسازی بخش‌های از دست رفته، تامین کارآیی مطلوب، ارتقای کیفیت محیطی، ایمنی و امنیت، گردشگری، مشارکت و همکاری نهادهای محلی برای بهبود وضعیت محله، حفظ و احیای میراث فرهنگی- تاریخی و هویت فرهنگی گذر جاویدی و محله امامزاده یحیی مورد توجه قرار گرفته است.

حاجی‌علی‌اکبری افزود: عملیات کف‌سازی گذرهای هداوند و مدرس و بهسازی زیرساخت‌ها در گذر تاریخی میرزا محمود وزیر(کوچه جاویدی) آغاز شده و تا پایان خردادماه امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته وی، انجام پروژه بهسازی گذر میرزا محمود وزیر در کنار پروژه‌های اجرا شده طی سالیان گذشته (همچون گذر امام زاده یحیی) منجر به تکمیل شبکه هم پیوندی از گذرهای تاریخی خواهد شد که می‌تواند خانه‌های تاریخی و عرصه‌های ارزشمند محله را به هم متصل کند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ابراز امیدواری کرد که با اتمام این پروژه، شاهد ارتقای کیفیت زندگی ساکنان و حضور بیش از پیش گردشگران در محله تاریخی عودلاجان باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.