بهمن خطیبی روز چهارشنبه در جریان بازدید از واحدهای نانوایی شهرستان قرچک گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و حساسیت‌های بهداشتی ایجاد شده در کشور، رعایت موازین بهداشتی توسط مردم و واحدهای صنفی، به ویژه نانوایی‌ها که یکی از مهمترین مراکز صنفی محسوب می‌شوند، ضروری است.


وی افزود: از ابتدای تشکیل ستاد شهرستانی پیشگیری و مقبله با کرونا، دستورالعمل‌های بهداشتی به تمامی صنوف ابلاغ شده و نظارت بر کار نانوایی‌ها نیز از سوی شبکه بهداشت و درمان، اداره صمت، اتاق اصناف و دیگر نهادهای متولی بطور مداوم در حال انجام است.


وی تصریح کرد: نان از جمله اقلام مورد نیاز مردم است که به دلیل آن که نمی‌توان آن را به صورت مستقیم ضدعفونی کرد، نیاز است در هنگام تهیه و پخت، تمامی مسائل بهداشتی از سوی نانوایان و نیز توسط مردم رعایت شود.


خطیبی اظهار کرد: نانوایان موظفند تا ضمن استفاده از کلاه، دستکش و ماسک، حتی المکان برای دریافت هزینه نان، از دستگاه کارت‌خوان استفاده کنند و در صورت الزام به استفاده از وجه نقد، از انبرهای جداگانه برای دریافت اسکناس و تحویل نان استفاده کنند.


وی تأکید کرد: نانوایان موظفند تا به صورت مستمر، محیط نانوایی و میزکار خود را ضدعفونی کنند.


فرماندار قرچک گفت: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به تلفن ۱۲۴ رسیدگی به شکایات مردمی یا تلفن ۱۹۰ شبکه بهداشت و درمان گزارش کنند.


۲۵۰ واحد نانوایی دولتی و آزادپز در شهرستان قرچک فعالیت می‌کنند.


قرچک با ۲۷۰ هزارنفر جمیعت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.