میزبانی چندین دوره مسابقات ورزشی استانی، کشوری و بین المللی کسب چندین مدال رنگارنگ در رشته‌های مختلف ورزشی در بخش آقایان و بانوان از جمله موفقیت‌های ورزشی این شهرستان در سال گذشته بود.
ورزش این خطه از جنوب پایتخت طی سال گذشته در رشته‌هایی همچون کشتی و ورزش های رزمی بسکتبال با کسب سهمیه المپیک خوش درخشیدند، که نیاز بیشتر مسئولان به ورزش وجوانان دراین شهرستان را می طلبد شهری که به تنهایی پنج مدال از ۱۵ مدال المپیک کشور را کسب کرده و به شهر طلایی کشور در المپیک مشهور است  انتظار می رود امسال گام های بزرگ تری برای رفع آنها و ثبت افتخارات بیشتر و پررنگ تر از سوی نهادهای مسئول برداشته شود.
 رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان ری روز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  در خصوص عملکرد این اداره و هیئت‌های ورزشی شهرستان ری اظهار داشت: طی سال گذشته در مجموع ۳۴۶ اعزام رشته‌های مختلف ورزشی در ۲بخش آقایان و بانوان حضور داشتند که منجر به کسب ۴۳ مدال بین المللی، ۱۴۲ مدال کشوری و۲۵۴ مدال استانی شد که نسبت به مشابه سال ۹۷، ۱۵ درصد رشد داشته است 
مهدی صداقت ادامه داد: تعداد ۲۰ نفر از ورزشکاران این شهرستان شانس کسب سهمیه وحضور درالمپیک۲۰۲۰ توکیو را دارند که تاکنون چهار سهمیه المپیک وپارالمپیک توسط ورزشکاران شهرستان ری  کسب شده است که از شاخص ترین رویدادها در سال ۹۸ توسط اداره ورزش وجوانان شهرستان ری بود.
 این مسئول خاطرنشان کرد:شهرستان ری در سال ۹۸ میزبانی ۱۹ رویداد ورزشی درسطوح مختلف ورزشی را بر عهده داشته است که نشان از اهمیت وجایگاه ورزش در شهرستان ری دارد.
 وی با اشاره به اینکه ۴۳ هیات ورزشی در این شهرستان وجود داردتصریح کرد:از این تعداد۳۲ هیات ورزشی فعال چهارهیات نیمه فعال وهفت هیات ورزشی غیر فعال هستند که باید بیش از گذشته در سال منتهی به المپیک دیده شوند وبه کشف استعدادهای ورزشی وبرگزاری رقابت بپردازند.
سرانه ورزش ری در شان این شهرستان نیست
در ادامه معاون  اداره ورزش وجوانان شهرستان ری در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:این شهرستان با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر وظرفیت بالای ورزشی دارای ۱۶۸ مجموعه ورزشی شامل ۱۱۰ سالن ورزشی خصوصی، ۲۰سالن ورزشی عمومی، ۱۸ استخر و ۲۰ زمین چمن است.
اسماعیل نباتی با اشاره به اینکه سرانه ورزشی شهرستان ری ۰/۳۷ مترمربع است عنوان کرد:این شهرستان که به عنوان شهر المپیکی کشور نام گرفته است باید براساس سند چشم انداز توسعه به سرانه یک متر مربع دست یابد که آمار سرانه ورزشی شهرستان در قیاس با استان تهران و کشور از سرانه کم فضاهای ورزشی برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه ۶۰۰ بازرسی از اماکن ورزشی شهرستان ری صورت گرفته است تصریح کرد: طی بازرسی های انجام شده در سال گذشته تعداد۱۰ باب از این اماکن به صورت غیر مجاز فعالیت میکنند که با متخلفان برخورد قانونی می شود.
 این مسئول با اشاره به اینکه ۶۴ باب مجموعه ورزشی دردست اقدام است خاطرنشان کرد: ۱۴طرح عمرانی ورزشی طی سال گذشته با اعتبار یک میلیارد و۳۲۰ میلیون تومان  درسطح شهرستان ری توسط اداره ورزش، جوانان و فرمانداری ویژه شهرستان ری به بهره برداری رسید.
 نباتی ادامه داد:طی سال گذشته بیش از ۲ میلیارد ریال کمک های نقدی وغیرنقدی توسط خیرین برای طرح های عمرانی وجاری به اداره ورزش وجوانان شهرستان ری اهدا شده است.
معاون اداره ورزش وجوانان شهرستان ری بیان کرد: طی سال گذشته ۱۴ هزار ۱۰۰ نفر تحت پوشش بیمه های ورزشی قرار گرفته اندکه ازاین میزان ۹هزار ۵۰ نفر دربخش آقایان وپنج هزارو ۵۰  نفر دربخش بانوان تحت پوشش بیمه های ورزشی قرار گرفته اند.
این مسئول ادامه داد: این آمار در مقایسه باسال ۹۷ که ۱۴ هزار و ۳۱۰ نفر در مجموع  را تحت پوشش داشته است که از این میزان ۱۰ هزار و۱۱۰ نفر دربخش مردان وچهارهزار و۲۰۰ نفر دربخش بانوان تحت پوشش بیمه ورزشی قرارداشتند که  با کاهشی اندک روبرو بوده است.
۸۵ عنوان برنامه فرهنگی اجتماعی توسط اداره ورزش وجوانان در شهرستان ری برگزار شده است
معاون ورزشی اداره ورزش و جوانان درگفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: طی سال گذشته ۸۵ عنوان برنامه فرهنگی واجتماعی زیر نظر این اداره برگزار شد که می توان به برگزاری مشاوره در حوزه ازدواج جوانان، جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان، تجلیل از خانواده ایثارگران شهرستان ری وغبارروبی مزار شهدا از جمله مهمترین برنامه های فرهنگی واجتماعی در سال گذشته بود.
مهدی صمدی ادامه داد:۴۰ همایش پیاده روی  خانوادگی درسال گذشته زیرنظر هیات همگانی اداره ورزش وجوانان شهرستان ری برگزارشد که دراین همایش های ورزشی بیش از۴ هزار نفر شرکت کردند.
این مسئول تصریح کرد: علاوه براین موارد در بخش فرهنگی ۵۷ عنوان همایش جشنواره ونمایشگاه فرهنگی ورزشی مربوط به این اداره طی سال گذشته در سطح شهرستان ری برگزارشد.
وی با اشاره به اینکه در۱۴ بخش ورزشی کلاس وکارگاه های آموزشی برگزارشده است خاطر نشان کرد: طی سال گذشته در مجموع ۱۴ بخش کلاس برگزار شده ۶۵۰ نفر در ۲ بخش آقایان وبانوان در این کلاس ها شرکت کردند.
صمدی با اشاره به تعداد سمن های شهرستان ری عنوان کرد: تعداد سمن های دارای مجوز در سطح شهرستان ری ۵۷ مورد بوده است که از این میزان ۵۶ مورد زیر نظر فرمانداری ویک مورد توسط اداره کل ورزش وجوانان استان تهران صادر گردیده است.
این مسئول با اشاره به برگزاری المپیاد ورزشی درسطح شهرستان ری گفت: مراسم افتتاحیه نخستین دوره المپیاد ورزشی روستایی شهرستان ری در مرداد ۹۸ با رقابت سه هزار ورزشکار نوجوان در سالن شهدای روستای اسلام آباد سیمان آغاز شد.
وی بیان کرد: این رقابت ها با حضور سه هزار ورزشکار نوجوان از ٤٥ دهیاری ری از ۲۶ مرداد آغاز و تا پنجم شهریورماه ادامه داشت و مراسم اختتامیه این دوره از رقابت ها در روستای قمصر برگزارشد.
صمدی ادامه داد: ۲ هزار ورزشکار مرد در ١٠ رشته از جمله کشتی، بسکتبال سه نفره، تنیس روی میز، مچ اندازی، دال پلان، طناب کشی، چوب کشی، فوتبال و فوتسال و یکهزار وزرشکار زن در رشته های بسکتبال سه نفره، تنیس روی میز، فوتسال والیبال و سایر رشته ها برای اولین بار با یکدیگر رقابت کردند.
این مسئول با اشاره به اینکه هدف از برگزاری المپیاد روستایی کشف استعدادورزشی است تصریح کرد: المپیادهای روستایی با هدف کشف استعداد و جلوگیری از ایجاد فقر حرکتی در میان نوجوانان در ایام تابستان برگزار می شود و فرصت مناسبی برای شکوفایی استعداد جوانان و نوجوانان روستایی در ایام تعطیلی مدارس است که باید خانواده ها و مسئولان از این فرصت نهایت استفاده را ببرند
وی درپایان گفت: شهرستان ری باجمعیتی درحدود یک میلیون نفر دارای پتانسیل وظرفیت بالای ورزشی وقهرمانان مختلف در رقابت های المپیک جهانی آسیایی از گذشته تاکنون بوده که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

شهرستان ری  با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای ۶۰ هیات ورزشی است، این شهرستان به تنهایی پنج مدال از ۱۵ مدال المپیک را کسب کرده است، به همین دلیل این شهرستان را شهر طلایی کشور در المپیک می‌نامند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.