به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی شهرداری شمشک دربندسر، رئیس شورای اسلامی این شهر در خصوص ابلاغ این طرح هادی گفت: این طرح سرانجام پس از گذشت هفت سال با تلاش همه جانبه شهردار، شورای شهر در ادوار چهارم و پنجم و پس از برگزاری جلسات متعدد در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان با رویکرد گردشگری، ۲۰ فروردین ماه توسط استاندار تهران به امضا رسید و در نهایت ظهر یکشنبه تحویل شهردار شد.

جواد شمشکی یکی از عوامل تاخیر در ابلاغ این طرح را مقاومت برخی از افراد خواند  و افزود: این منطقه به دلیل بکر بودن، شرایط خاص و ارزش بالای زمین همواره مورد توجه ویژه برخی افراد بود که همین امر عامل موثری در تاخیر تصویب و ابلاغ طرح جامع شهری با وجود تمام پیگیری های مجدانه مسئولان شهرستان به شمار می آمد.

وی افزود: هدف گذاری ما برای زادگاه مان حفظ اکوسیستم و توسعه شهر در چارچوب قانون است که تحقق این موضوع نیز نیازمند ابلاغ طرحی کارشناسی با لحاظ نظر دستگاه‌های متولی نظیر حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و ... ممکن بود.

شمشکی خاطرنشان کرد: برف هویت این شهر است و ما موظفیم اکوسیستم منطقه را برای بقای شهر و استفاده گردشگران و ورزشکاران کشور و حتی جهان حفظ کنیم.

به گفته رئیس شورای شهر شمشک دربندسر، این شهر سالانه میزبان ۱۸ هزار ورزشکار زمستانی و گردشگر از سراسر دنیا است که این امر نیازمند توسعه زیرساخت های منطقه است، توسعه ای که بررسی و صدور مجوزهای آن در نبود طرح هادی ممکن نبود.

وی تاکید کرد: ۴۸ رشته ورزش زمستانی وجود دارد که ما می توانیم با گسترش زیرساخت ها و استفاده بهینه و برنامه ریزی شده از اراضی موجود شهر آنها را نیز در کنار اسکی روی برف راه اندازی کنیم تا شهروندان به جای استفاده از اماکن مصنوعی (مثلا صخره نوردی در سالن‌های ورزشی) در این شهر به ورزش مورد علاقه خود از عوامل طبیعی منطقه بپردازند.

شمشکی تصریح کرد: عمده گردشگران و ورزشکاران خارجی شهر ما از اروپا و دامنه‌های آلپ هستند و این منطقه ویترینی از نظام مقدس جمهوری اسلامی است، از همین رو مسئولان باید نگاه ویژه‌ای برای حفظ و توسعه شمشک دربندسر داشته باشند.

رئیس شورای شهر شمشک دربندسر اعلام کرد: در تلاش هستیم تا طبق شرایط ابلاغ شده توسط محیط زیست این شهر را به عنوان نخستین شهر سبز ایران و سی و دومین شهر سبز جهان به ثبت برسانیم.

وی اظهار داشت: ساخت و ساز در این شهر در نبود طرح هادی بدون ضوابط و شرایط مشخص و با روابط و قراردادهای سلیقه ای انجام می شد، لذا با ابلاغ طرح هادی کمک بزرگی به توقف ویلاسازی و هدر رفت زمین‌های محدود منطقه می شود چرا که شهر ما توریستی-ورزشی است و زمین‌ها باید صرف سرانه های عمومی شود نه ویلاهایی که فصلی مورد بهره برداری برخی افراد قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا، شمشک دربندسر در آبان ماه سال ۱۳۹۱ با تجمیع ۶ روستا به شهر تبدیل شد. این شهر از توابع بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات و در مرز استان تهران و البرز است و به دلیل آب و هوایی کوهستانی و دو پیست اسکی بین المللی شمشک و دربندسر قطب ورزش های زمستانی کشور شناخته می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.