به گزارش روز شنبه روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ «سید سعید راد» افزود: تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا وضعیت میادین میوه و تره بار را با شرایط موجود تطبیق دهیم.

وی گفت: سعی کرده ایم ضمن رعایت مباحث مربوط به پروتکل های ایمنی و بهداشتی منطبق با دستورالعمل های وزارت بهداشت، مجموعه ای از اقدامات پیشگیرانه در میادین میوه و تره بار را به نحوی به اجرا در آوریم که اختلالی در خدمات رسانی به مردم ایجاد نشود.

راد تاکید کرد که کارکنان میادین میوه و تره بار در تمام ایام تعطیلات عید نوروز، مشغول خدمات رسانی به شهروندان بودند و تلاش کردیم تا با وجود همه دشواری های موجود، رضایت خاطر مراجعه کنندگان به این مراکز را جلب کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران افزود: میادین میوه و تره بار مستقیماً با مردم در ارتباط هستند و برای پیشگیری از انتشار و گسترش ویروس کرونا، مجموعه ای از اقدامات پیشگیرانه را در قالب ۱۰ گام عملی در میادین، تعریف و اجرا کردیم.

وی با اشاره به عملیات ضد عفونی کردن میادین و بازارهای میوه و تره بار، اظهار داشت: ۲۴۵ میدان و بازار میوه و تره بار به صورت روزانه ضد عفونی می شوند تا امکان شیوع ویروس در فضای این مراکز به حداقل میزان ممکن کاهش یابد.

وی ادامه داد: کارگران میادین میوه و تره بار که آموزش های لازم را به منظور رعایت بهداشت فردی فرا گرفته اند، به صورت مرتب مورد تب سنجی قرار می گیرند و در صورتی که تب آنها بالا باشد، بلافاصله به مراکز درمانی معرفی می شوند.


غربالگری ۶ هزار نفر از کارکنان و کارگران میادین 

راد از اجرای طرح غربالگری بیماری کرونا برای بیش از ۶ هزار نفر از کارکنان و کارگران میادین میوه و تره بار با همکاری شرکت شهر سالم شهرداری تهران خبر داد و تصریح کرد: در راستای اجرای طرح فاصله گذاری فیزیکی، نسبت به انجام نشانه گذاری برای رعایت فاصله ایمن در میادین میوه و تره بار اقدام کرده ایم اما موفقیت این طرح، قبل از هر چیز مشروط به رعایت فاصله از سوی شهروندانی است که به میادین مراجعه می کنند.

نصب بنرهای آموزشی در میادین
وی نصب بنرها و پوسترهای آموزشی در زمینه رعایت بهداشت فردی در سطح میادین میوه و تره بار و اعلام نکات بهداشتی از طریق سیستم صوتی در فضای میادین را از جمله اقدامات در حوزه آموزش و اطلاع رسانی در این مراکز برشمرد.


جداسازی جایگاه صندوق‌داران با شهروندان در میادین تره بار 

راد گفت: تلاش کرده ایم تا از طریق تعبیه حفاظ های پلاستیکی، نسبت به جداسازی جایگاه صندوقداران و توزین کنندگان محصولات با شهروندان اقدام کنیم.

وی ادامه داد: البته تبدیل حفاظ های پلاستیکی به حائل های شیشه ای را نیز آغاز کرده ایم.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، انجام کنترل های کیفی و نظارت های بهداشتی بر کلیه محصولات از جمله مواد پروتئینی که در میادین میوه و تره بار عرضه می شوند را از جمله اقدامات پیشگیرانه برای تامین سلامت شهروندان، اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، بازرسان فنی و ناظران کیفی ما به صورت محسوس و نامحسوس، نسبت به کنترل وضعیت میادین و نحوه خدمات رسانی و رعایت ملاحظات بهداشتی در این مراکز، نظارت می کنند.

براساس آخرین آمار، کرونا تاکنون ۶۸ هزار و ۱۹۲ نفر را در کشور مبتلا کرده و جان ۴ هزار و ۲۳۲ نفر را گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.