معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان تهران در حاشیه این عملیات در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته از امشب تا ۱۶ فروردین ماه خیابان های استان تهران و شهرستان های آن هر شب از ویروس کرونا پاکسازی می شود.

محمدرضا کرمی نژاد افزود: بر اساس تصمیم گیری ها مناطق مختلف شهر مورد ضدعفونی قرار خواهد گرفت امشب نیز مناطق مرکزی استان تهران به خاطر تردد بیشتر مردم گندزدایی می شود.

وی ادامه داد: شرکت های تابع آب و فاضلاب در شهرستان های استان تهران نیز با تجهیزات و امکانات خویش اقدام به ضدعفونی و پاکسازی خیابان ها را از امشب آغاز کرده اند.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه تجهیزات بکارگرفته شده از سوی شرکت آب و فاضلاب است گفت: ۱۲ دستگاه واترجت و ۱۲ دستگاه سم پاش دوشی با مواد ضدعفونی مجهز شده اند تا با فشار و قدرت بهتری خیابان ها و معابر استان تهران را ضدعفونی کنیم.

وی اضافه کرد: به خاطر سلامت مردم و کاهش سرعت شیوع ویروس کرونا این اقدامات در نظر گرفته شده است و در این راستا تمام نیروهای شرکت آب و فاضلاب به همراه نیروهای بسیجی و سپاهی در حالت آماده باش هستند.

به گفته کرمی نژاد، ۱۰۰ نفر از کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان تهران و نیروهای بسیجی و سپاهی،  اماکن عمومی، ایستگاه‌های اتوبوس، دستگاه‌های خودپرداز، مبلمان شهری و سایر سطوح را ضدعفونی می کنند.

وی از شهروندان نیز درخواست کرد: برای همراهی بیشتر دستگاه های خدمت رسان در خانه بمانند و از دید و بازدیدهای نوروزی و تردد های غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند تا کار ضدعفونی معابر به راحتی انجام شود.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر این که اولین اولویت شرکت آب و فاضلاب استان تهران تامین آب شهروندان است بیان داشت: در شرایط فعلی کلیه پرسنل حوزه آب، از سدها تا شبکه توزیع آب مشغول انجام وظیفه هستند تا در شرایط خاص این روزها خللی در تامین و توزیع آب شرب ایجاد نشود.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان هنگام شستشوی دست ها و سایر مسائل، آب را بهینه مصرف کرده و آن را اسراف نکنند.

کرمی نژاد همچنین از افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب در اسفندماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: این امر به خاطر رعایت نکات بهداشتی برای شستشوی دست ها و مسائل ضدعفونی است.

طبق آخرین آمار سخنگوی وزارت بهداشت تاکنون ۱۷هزار ۳۶۱ به بیماری کرونا مبتلا هستند که از این تعداد پنج هزار و ۷۱۰نفر بهبود یافته و یکهزار و ۱۳۵ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.