جمشید جویباری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه سهمیه امسال شهرستان از سوی استان بیش از ۱۰ هزار اصله نهال است، خاطرنشان کرد: درختان شامل گونه های غیرمثمر کاج و سرو همچون زبان گنجشک، اقاقیا، سرو خمره ای، کاج سیاه، افرا، صنوبر و ... است.

وی ادامه داد علاقمندان می توانند با مراجعه به اداره حفاظت از محیط زیست دماوند در ایام هفته درختکاری نسبت به دریافت این نهال ها اقدام کنند.

جویباری با بیان اینکه موضوع درختکاری و حفظ محیط زیست از جمله موضوعات مهم و مورد توجه اهل بیت(ع) و مقام معظم رهبری است که باید بیش از پیش به آن توجه شود

وی ادامه داد: آنچه امروز در کشور شاهد هستیم، رشد صنایع و افزایش آلاینده ها است که می توان با کاشت درخت و ترویج این فرهنگ مهم در بین شهروندان از هرگونه اقدامی در راستای تخریب محیط زیست جلوگیری کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آخیزداری شهرستان دماوند با بیان اینکه شهرستان دماوند ۱۴۷هزار هکتار مرتع و حدود ۱۰هزار هکتار ذخیره جنگلی دارد، افزود: طرح توسعه فضای سبز، یک طرح ملی است که هم اکنون در شهرستان دماوند اجرا می شود.

جویباری گفت: در منطقه آبعلی به میزان ۱۰۰هکتار در حال اجرا بوده و درصورت مساعد شدن شرایط جوی، تکمیل خواهد شد و همچنین در شهر دماوند نیز یک ایستگاه تولید بذر داریم که ۴۰ هکتار از این محدوده به طرح جنگل کاری اضافه شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه اولویت این نهاد در سال آینده برخورد با متصرفان و سنددار کردن اراضی ملی است، گفت: در تلاش هستیم در سال آینده نسبت به تهیه نقشه کاداستر اقدام کنیم که این اقدام دفاع از انفال و حقوق دولت را در پی دارد.

وی با اشاره به اینکه هفته درختکاری فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ کاشت نهال، گل و گیاه و حفاظت از آن در بین مردم است، ابراز داشت: این نهاد شهری از شهروندان می خواهد تا در حفظ و نگهداری فضای سبز به ویژه کاشت نهال‌های تازه تلاش کنند.

۱۵ اسفند روز درختکاری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.