اکبر بختیاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این کتابخانه با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، توسعه و ترویج کتاب‌های صوتی - شنیداری در فضای مجازی در بخشی از کتابخانه فرهنگسرای رازی افتتاح شده است.

وی گفت: کتابخانه صوتی - شنیداری فرهنگسرای رازی دارای یکهزار و ۶۰ عنوان کتاب در حوزه‌های ادبیات؛ شعر و مجموعه داستان با یکصد عنوان،   تاریخی و کهن با ۱۵۰ عنوان، قصه‌های کودک و نوجوان با ۵۰۰ عنوان، دین و مذهب با ۱۷۰ عنوان، ورزشی ۲۵ عنوان و هنری با ۲۰ عنوان است که در آینده تعداد کتاب‌های صوتی به ۱۰ هزار عنوان خواهد رسید.

بختیاری، عمده‌ترین مخاطبان کتابخانه صوتی را روشندلان، خانم‌های خانه‌دار و سایر علاقه‌مندان به کتاب‌های شنیداری عنوان کرد و افزود: این کتابخانه مجهز به رایانه، هدفون و سایر زیرساخت‌های لازم است.

مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۱ شهر تهران بیان کرد:علاقه‌مندان با مراجعه به این کتابخانه می‌توانند به صورت حضوری از منابع آن استفاده کنند و در صورت تمایل این منابع را در فلش یا لوح فشرده ذخیره کرده و در داخل خودرو و خانه، از فرصت‌ها و زمان خود استفاده کنند.  

به گزارش ایرنا، سال ۹۱، کتابخانه صوتی در فرهنگسرای خاوران و سال ۹۳ در خانه فرهنگ تلاش به بهره برداری رسیده است.

کارگاه تولید و آموزش مجسمه‌های چوبی
بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح بزرگترین کارگاه تولید و آموزش مجسمه‌های چوبی در فرهنگسرای رازی گفت: این کارگاه با همکاری بخش خصوصی، مجوز اداره کل میراث فرهنگی، صناع دستی و گردشگری، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران در مساحت ۵۵۰ مترمربع در کنار دریاچه رازی راه اندازی شده است.

رئیس فرهنگسرای رازی افزود: کارگاه تولید و آموزش مجسمه‌های چوبی با مدیریت استاد محمد نصر تاکنون توانسته به صورت مستقیم برای ۴۰ نفر اشتغال ایجاد کند و حتی برخی از افراد با نیازهای ویژه نیز متقاضی ثبت‌نام در این کارگاه هستند.

وی بیان کرد: همچنین این کارگاه می‌تواند زمینه فعالیت را برای کارگاه‌های کوچک و خانگی فراهم کند تا آنها نیز از طریق کارگاه تولید و آموزش مجسمه‌های چوبی به شبکه تولید کالای ایرانی و عرضه محصولات فرهنگی و هنری ارتباط پیدا کنند و اشتغال ایجاد شود.

بختیاری گفت: علاوه بر این هنرمندان و استادکاران در ۵۰ غرفه بازارچه صنایع دستی فرهنگسرای رازی فعالیت‌ می‌کنند و محصولاتی را تولید و به علاقه‌مندان عرضه می‌کنند.

فرهنگسرای رازی در خیابان قزوین، خیابان شهید مرادی، بوستان رازی واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.