محمدباقر قالیباف شامگاه یکشنبه در یادواره شهدای مقاومت مسجد امام حسن مجتبی (ع) دولت آباد اظهار داشت: شاهد اقدامات بسیاری در حوزه زیرساختی در بخش های مختلف هستیم و در ابعاد مختلف پیشرفت اتفاقات بزرگی رخ داده، اما انقلاب اسلامی دشمنان کمر بسته ای نیز دارد.

وی افزود : انقلاب اسلامی از زیر جریانی که در دنیا حاکم بود بیرون آمد و حرف از استقلال، فرهنگ اهل بیت و مکتب الهی زد، این انقلاب اساس خود را مبتنی بر سنت های الهی گذاشت و این درست در مقطعی بود که میل به معنویت در جوامع کاهش یافته بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه پیشرفت های کنونی کشور با وجود فشارها حاکم شده و باید قدر این پیشرفت ها را دانست، بیان کرد: موفقیت های بزرگ در کشور حاصل شده اما مشکلاتی هم داریم و امروز در حوزه اقتصادی با آنچه که باید باشیم فاصله داریم و به طور کلی  بین بایدها و داشته هایمان فاصله زیاد است و قابل قبول نیست.
وی با شاره به گله مندی مردم تاکید کرد: باید به ریشه اصلی مشکلات فکر کرد و گفت که آیا مشکلات از نبود پول و امکانات ایجاد شده یا ریشه در حرکت در مسیر اسلام دارد، باید اساس و ریشه این موارد را پیدا کرد.
قالیباف ادامه داد:کشورهایی که در شرایط فعلی نمی‌خواهند دشمنی کنند و به دنبال مصالحه هستند، از نظر اقتصادی مشکل دارند و تحت سلطه آمریکا هستند.
وی تاکید کرد: پیش از برجام صحبت های در مورد صلح از طرف آمریکا مطرح می شد اما با توجه به اقدامات ایران در برجام یکی از سران آنها موضوع را رد کرد، این کارکرد و عملکرد آمریکا در مواقع بسیاری اتفاق افتاده است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مشکلات ما از زمانی شروع شد که بخشی از مسئولین ما مسیری را برای اداره کشور انتخاب کردند که با مبانی انقلاب اسلامی و در نهایت با مواضع اسلامی نیز سازگاری نداشت.
این مسئو ل خاطرنشان کرد: حضرت امام (ره) در ابتدای کار از وجود کسانی که غربزده بودند و ماندگاری تفکر آنها ابراز نگرانی کرده بود و امروز مشکل ما در این است که از باورهای انقلاب اسلامی دست برداشته ایم و هرچقدر فاصله ما بیشتر شد باعث افزایش مشکلات نیز شد.
قالیباف یادآور شد:در دوران دفاع مقدس جنگ سختی اتفاق افتاد و آن هم در زمانی که انقلاب اسلامی به درستی مستقر نشده بود با یک تهاجم بزرگ روبه رو شد اما آنچه موجب ایستادگی ما شد نقش مردم در این حوزه بود.
وی با بیان اینکه مردم یکی از موضوعات اساسی اداره جامعه هستند، افزود: اکثر شهدای دفاع مقدس نظامی و حتی عضو سپاه هم نبودند بلکه از مردمی بودند که از میان ملت به جبهه های جنگ رفتند و تبدیل به شهیدان والا مقام گردیدند و با این حال اگر مردم در دوران دفاع مقدس در میدان نبودند کار ارتش و سپاه خیلی سخت می شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: «تمامی اهداف امام (ره) و خواسته های مردم تحقق یافت و امروز شاهدیم که انقلاب اسلامی تا کجاها پیشرفت کرده و آمریکا که برای تحت سیطره قرار دادن منطقه آمده بود امروز وضع دیگری دارد.
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در کشور اظهار داشت: مشکلات اقتصادی ما ریشه در بی توجهی به برخی امور مدیریتی دارد و امروز خطرناک تر از تحریم و تهدید نظامی و دشمنی های منطقه، خطر غربزدگی و فاصله گرفتن از فرهنگ قرآن است.

قالیباف اضافه کرد: امروز مردم به دنبال تفاوت جبهه های سیاسی نیستند، بلکه به دنبال کار درست و اصولی هستند و این در حالی است که امروز ربا در جامعه ترویج یافته است اما مردم ما باید در میدان قرار گرفته و این گره های مخرب را جدا کنند.
وی گفت: تا زمانی که تحولی در دستگاه ها رخ ندهد و تازمانی که سیستم ها ی اداری توانایی اجرا ندارند، اوضاع بدتر و مشکلات نیز اضافه می شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه اظهار داشت : مجلس شورای اسلامی یکی از ارکان مهم کشور است و به تعبیر حضرت امام (ره) در رأس امور قرار دارد اما مجلس فعلی به دلیلی عدم کارآمدی در رأس امور نیست.
وی تاکید کرد: مجلس باید بتواند برای حل و رفع مشکلات راه حل ارایه کند و تصمیم گیری و مطالبه داشته باشد اگر مجلسی نتواند چاره اندیشی کند یعنی ناکار آمد است و مردم از مجلس می خواهند برای رفع مشکلات چاره اندیشی کند.

قالیباف با اشاره به شهادت سپهبد سلیمانی گفت: عزیز شدن شهید سلیمانی در بین مردم به دلیل رفتار او بود که مطابق سنت های الهی عمل کرد و حضرت آقا در خصوص وظیفه ما پس از شهادت این سردار دلها می‌فرماید: باید دشمن را خوب بشناسیم، نقشه دشمن را بدانیم، شیوه مقابله را به درستی انتخاب کنیم و تدبیر مناسب داشته باشیم و  شهید سلیمانی نیز در طول زندگی بر انجام این اصول اهتمام می ورزید.
وی ادامه داد: یکی از مهم ترین شیوههای مقابله شهید سلیمانی با دشمنان  این بود که مردم را در صحنه آورد و در خصوص تفاوت اقشار هیچ سخنی به میان نیاورد، در واقع همه کسانی که حاضر بودند در مقابل ظلم آمریکا ایستادگی کنند را به صحنه آورد در مقابل هر جا نیاز به جنگ بود جنگید و جایی که نیاز به مذاکره بود گفت و گو کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت تاکید کرد: در شرایط فعلی ما باید کار و تلاش، عقل و تدبیر و همدلی را به کار گیریم و خدمات صادقانه به مردم داشته باشیم و اگر این منش ما باشد بر مشکات فایق خواهیم آمد.
وی تاکید کرد: مردم ما آگاه و فهیم هستند و هر انتخابی داشته باشند بهترین اقدام خواهد بود و حرف و شعار ها هرچقدر زیبا اگر منطبق با کارنامه نباشد هیچ ارزشی نخواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.