احمدعلی قربانیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این مقدار ۵۳۰ هکتار آن از سنوات گذشته و بیش از یکصد هکتار آن امسال صادر شده است.

وی افزود: صدور اسناد مالکیت برای مجاری آب‌های سطحی ضمن تثبیت بستر، از ثبت اسناد مالکیت برای اشخاص حقیقی مجاور آن جلوگیری می‌کند همچنین برای اراضی بستر مجاری آب‌های سطحی اساسا با تثبیت مالکیت دولت به تولیت وزارت نیرو (شرکت آب منطقه‌ای تهران) هرگونه سو استفاده احتمالی برای تصرف‌های بستر و حریم منتفی خواهد شد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان تهران ادامه داد: در این زمینه امور آب در نقش حاکمیتی خود با هرگونه تخلف و تصرف مطابق با قانون برخورد لازم را به‌عمل خواهد آورد.

وی با بیان این که سه هزار و ۸۸۰ کیلومتر طول رودخانه های تهران است گفت: حدود یک هزار و ۵۵۰ کیلومتر از حریم این رودخانه‌ها مورد مطالعات قرار گرفته است که از این رقم ۱۸ کیلومتر اجرایی و ساماندهی شده است.

قربانیان اضافه کرد: برای حدود ۳۵۰ کیلومتر تابلوها و بنرهایی برای هشدار از سیلاب ها نصب شده است تا مردم از حریم رودخانه‌ها فاصله بگیرند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان تهران از ثبت اطلاعات هفت هزار از اراضی واقع در بستر رودخانه در سامانه طرح کاداستر (فهرست نقشه‌برداری ثبتی) خبر داد و گفت: از این طریق امکان صدور سند مالکیت معارض وجود ندارد و برای هیچ ملکی بیش از یک سند صادر نمی‌شود چون سامانه به نحو خودکار جلوی این اقدام را می‌گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.