فرماندار شهرستان ورامین در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت : پروژه طبیعت گردی ورامین برای نخستین بار در حاشیه کویر مرکزی و در مساحت ۲۰۰ هکتار احداث می شود که فعالیت های طبیعت گردی(اکوتوریسم) را به صورت تخصصی به مسافران و گردشگران ارائه می دهد.
حسین کاغذلو افزود: خدمات این مرکز شامل کویرنوردی با خودروهای آفرود، اقامت در هتل های کویری، ستاره شناسی در کویر، جیپ سواری در کانال گل، شترسواری در کویر، اقامت در سیاه چادر و خانه های خشتی و ۲۰ خدمت ویژه دیگر است که به مسافران و گردشگران ارائه می گردد.
وی اظهار داشت: این پروژه به دلیل نزدیکی یک ساعته به پایتخت، از بازار ۱۴ میلیون نفری جمعیت استان تهران برخوردار می شود و می تواند گامی بزرگ در توسعه صنعت گردشگری و نیز توسعه متوازن مناطق جنوبی شهرستان ورامین و جوادآباد محسوب شود.
فرماندار ورامین گفت: کل سرمایه گذاری این پروژه در مساحت ۲۰۰ هکتار بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال است که فاز اول آن بدون احتساب تسهیلات بانکی، با ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار بخش خصوصی اجرا می شود.
کاغذلو افزود: با بهره برداری از فاز اول این پروژه برای ۳۵ نفر به صورت مستقیم و ۱۸۰ نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد می شود و با تکمیل فاز دوم، ۹۵ نفر به صورت مستقیم و یک هزار و ۹۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم صاحب شغل خواهند شد.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/۷۲۵۴//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.