مهدی علیپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این تعداد شهربازی حدود 130 وسایل بازی فاقد استاندارد وجود داشت که پلمب شد.
وی افزود: اکنون 152 شهربازی در استان تهران فعال است که شهروندان می توانند از تجهیزات بازی آن استفاده کنند ضمن اینکه دو هزار و 720 وسیله بازی نیز در این استان دارای استاندارد است.
به گفته معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد استان تهران، در سال گذشته سه هزار و 894 بازدید و بازرسی از تجهیزات بازی انجام شد.
وی با اشاره به این که استانداردهای تجهیزات بازی سه مرحله ای است گفت: استاندارد ساخت، نصب و بهره برداری را شامل می شود از این رو تجهیزاتی که به مرحله بهره برداری رسیده اند سالانه مجوز دریافت می کنند و هر سه ماه یک بار کارشناسان این اداره کل بازدید های دوره ای انجام می دهند.
علیپور خاطر نشان کرد: اگر تجهیزات شهربازی در مرحله بازدید دارای نقص باشند از رده خارج می شوند تا نسبت به اصلاح آنها اقدام شود در غیر این صورت مجوزهای آنها باطل می شود.
وی از 570 مورد بازرسی از 291 تجهیز بازی در مهدهای کودک خبر داد و گفت: این تعداد وسایل بازی در 83 مهدکودک استان تهران بود که مورد بازدید کارشناسان قرار گرفت.
معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد استان تهران ادامه داد: همچنین بازدید از تجهیزات بازی در بوستان ها و پارک های استان تهران صورت می گیرد ولی استاندارد اجباری برای تجهیزهای ورزشی در بوستان ها تدوین نشده است تا مورد بازرسی قرار گیرد.
تهرام/8138//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.