به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مجتبی گلشنی گفت: با همت تکنسین‌های شرکت واگن‌سازی تهران، تولید نخستین رام قطار (شامل 7 واگن) از پروژه 70 واگن تهران به پایان رسیده و این قطار در حال طی مراحل مختلف 'تایپ تست' است که بزودی تحویل شبکه مترو تهران خواهد شد.
گلشنی تصریح کرد: بخشی از عملیات تولید قطار دوم نیز انجام شده و امید است بتوانیم آن را نیز به همراه قطار یکم تحویل دهیم و پس از آن نیز با توجه به زمانبر بودن تولید بدنه‌های آلومینیومی، طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در هر 20 روز یک رام قطار تحویل خواهد شد.
وی اظهار امیدواری کرد چنانچه باقیمانده قطعات خارجی واگن‌ها که هم اکنون در گمرک بسر می‌برد به موقع ترخیص و به خط تولید تحویل شود، تمامی واگن‌های این پروژه تا پیش از پایان مهرماه سال جاری تولید و تحویل شود.
به گزارش ایرنا، قرارداد تأمین بخشی از قطعات و تجهیزات 70 دستگاه واگن با استفاده از تسهیلات ارزی بانکی با طرف خارجی در اسفندماه 95 منعقد و اعتبار اسنادی غیرقابل‌ بازگشت بدین منظور در اواخر اردیبهشت‌ ماه 96 گشایش شد.
با روی کار آمدن مدیریت شهری جدید این واگن ها از گمرک ترخیص و قرار است این واگن ها برای مترو فرودگاه امام خمینی استفاده شود.
این واگن ها پس از ترخیص از گمرگ به شرکت واگن سازی تهران منتقل و پروسه زیرسازی ، کف‌سازی ، جانمایی صندلی‌ها و فریم آنها، هندریل‌ها، نصب نمایشگرها (LCD)، هیترها با استفاده از توان داخلی انجام شد.
تهرام/9343//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.