به گزارش ایرنا، یدالله صادقی عصر یکشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که به ریاست استاندار تهران برگزار شد گفت: طرح های تولید نیمه تمام با پیشرفت بالای ٦٠ درصد و واحدهای نیازمند سرمایه در گردش، بازسازی و نوسازی با اولویت به بانک ها معرفی شده اند.
وی با بیان اینکه 664 پرونده در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی شده است افزود: حدود 50 درصد مشکلات مربوط به امور مالی، 20 درصد تامین اجتماعی و امور مالیاتی و 30 درصد مشکلات دیگری بوده است.
صادقی ادامه داد: از سال ٩٦ تاکنون ٢٩٦ طرح با اعتبار٤٢٠ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان از طریق معرفی کارگروه رفع موانع تولید و همچنین 2 هزار و 370 میلیارد تومان به یک هزار و 268 طرح به صورت مستقیم از سوی بانک ها پرداخت شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بانک های استان تهران همکاری خوبی با ما نداشته اند گفت: بانک های استان واحدهایی که بالای 100 نیرو دارند را نمی پذیرند این در حالی است که بیشتر واحدهای صنعتی ما بیشتر از 100 نیرو دارند.
صادقی ادامه داد: باید همگی با هم همفکری داشته باشیم تا بهره وری در تولید افزایش یابد افرادی که می خواهند وارد کسب و کار شوند در بخش های مختلف با مشکل روبرو می شوند که به همین خاطر انگیزه خود را از دست می دهند و کنار می روند.
وی با بیان اینکه این کارگروه برای رونق تولید سیاست انبساطی دارد اما بانک ها سیاست انقباضی دارند افزود: باید به کارخانه ها پول داده شود تا بتوانند نوسازی و بازسازی کنند.
تهرام/ 3036//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.