از خصوصیات مهم حضرت امام(س) این بود که همیشه نماز را در اول وقت می‌خواندند و به نماز اهمیت می‌دادند. این خصوصیت از همان آغاز جوانی، وقتی که هنوز بیشتر از بیست سال نداشتند، در ایشان وجود داشت. چند نفر از دوستان امام نقل می‌کنند: «ما ابتدا فکر می‌کردیم که خدای ناکرده ایشان از روی تظاهر نماز را اول وقت می‌خوانند. به همین خاطر، سعی داشتیم کاری کنیم که اگر این کار از روی تظاهر است، جلو آن را بگیریم. مدت زیادی در این فکر بودیم و بارها به روش‌های مختلف امام را امتحان کردیم، مثلاً درست اول وقت نماز، سفره غذا را می‌انداختیم و یا وقت رفتن به مسافرت را درست اول وقت نماز قرار می‌دادیم. اما ایشان می‌فرمودند: شما غذایتان را بخورید. من هم نمازم را می‌خوانم. هرچه که بماند، من می‌خورم.

و یا در هنگام مسافرت می‌فرمودند: شما بروید، من هم می‌آیم و به شما می‌رسم. مدتها از این ماجرا گذشت و نه تنها ایشان نماز اول وقتشان ترک نشد، بلکه ما را هم واداشتند که در اول وقت نمازمان را بخوانیم.»

آنچه خواندید خاطره ای از حضرت امام است که امروز در بخش «یک خاطره، هزار پند» شماره 554 هفته نامه «دوست کودک» منتشر شده است.

درست بعد از این بخش، شعر زیبای افشین اعلا با نام «ما همه فهمیده‌ایم»، به یاد دانش‌آموز شهید، حسین فهمیده، نظر خواننده را به خود جلب می‌کند. «توی عروسی چی می‌خوردند؟» داستانی از محمدرضا یوسفی و «ادبیات و تخیل» گفت و گویی با سمیه کرمی، عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، از دیگر بخش‌هایی است که به ترتیب با ورق زدن این نشریه به چشم می‌خورد. قسمت بیست و ششم از مجموعه «قصه‌های پهلوانی» که شاهنامه را با زبان و نقاشی‌های کودکانه روایت می‌کند، این بار ماجرای «آغاز نبرد» رستم و اسفندیار را تعریف می‌کند.

در شماره‌های اخیر، یکی از جذاب‌ترین بخش‌های دوست کودک داستان‌های مصور «نیکی رستم را می‌بیند» است که این بار قسمت پنجم آن را خواهید دید. سرگرمی‌های این شماره، جدول و طراحی است و مثل همیشه اطلاعات ماشین و فوتبال آن برای پسرها جذاب، دیدنی و خواندنی است.

بخش دیگر مجله دوست به معرفی آثار منتشر شده در زمینه ادبیات کودک و نوجوان اختصاص دارد که در این شماره به معرفی اثری از «رولد دال» پرداخته است. «رولد دال» از مشهورترین داستان‌نویسان جهان است که داستانهای زیادی برای بچه‌ها نوشته است. چارلی و کارخانه شکلات‌سازی، جیمز و هلوی غول‌‌پیکر و ماتیلدا از جمله معروفترین داستانهای این نویسنده بزرگ است. به تازگی انتشارات پیدایش، کتاب «انگشت سحرآمیز» نوشته رولد دال را با ترجمه نسرین مهاجرانی چاپ و منتشر کرده است. این کتاب برای مطالعه بچه‌های کلاس پنجم و دوره راهنمایی مناسب است و در 3500 نسخه چاپ و منتشر شده است. دوست کودک بخشی از این داستان را نقل کرده و مخاطبینش را به خرید و مطالعه این اثر دعوت کرده است.

افشین اعلاء و سیامک سرمدی سردبیر این مجله و احمد قائمی مهدوی نیز مدیر هنری دوست کودکان هستند. تصویرگری این هفته نامه بر عهده حامد کمالی است و نادیا علاء نیز مدیر داخلی مجله دوست کودکان و طراح بازی روی جلد این شماره می‌باشد. صاحب امتیاز و مدیر مسئول «دوست کودک»، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) است و لیتوگرافی و چاپ این مجموعه زیر نظر موسسه چاپ و نشر عروج به انجام می‌رسد.

این مجله هم اکنون با قیمت 1000 تومان در فروشگاه‌های محصولات فرهنگی و هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) و دیگر نمایندگی‌های مجاز در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

برای سفارش و اشتراک مجله دوست کودک یا کسب اطلاع بیشتر نیز می‌توانید با شماره تماس 66706833 تماس حاصل فرمائید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.