اگر ترامپ همینطور به توییت کردن ادامه دهد و چاله ای را که کَنده عمیق و عمیق تر کند، در نهایت همان جا مدفون خواهد شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه آمریکایی هافینگتن پست در مطلبی به قلم «کورت باردلا» جمهوری خواه سابق نوشت: توییتر بزرگترین سلاح «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا است. با یک توییت، او می تواند گفتگوی ملی را به تنهایی کنترل کند. یک زمان ما در مورد یک جنگ تجاری با چین صحبت می کنیم و بلافاصله بعد از آن درباره «لبرون جیمز» بسکتبالیست صحبت می کنیم.

در هفته گذشته به تنهایی، توییت های رئیس جمهور، کل خبرها را درباره انتخابات کنگره، تعرفه ها، نیروی کار و نیروی فضایی دربرگرفت. اما یک توییت بسیار مهم در این میان وجود دارد.

یکشنبه صبح، رئیس جمهور در واکنش به گزارش واشنگتن پست در توییتی نوشت: «رسانه های اخبار جعلی یک گزارش کاملا ساختی منتشر کرده اند که من نگران ملاقاتی هستم که پسر محشرم، دونالد، در برج ترامپ داشت. این دیدار برای گرفتن اطلاعاتی درباره یک حریف بود، که کاملا قانونی است و دائم در سیاست انجام می شود - و به جایی هم نرسید. من اطلاعی از آن نداشتم!»

 

Untitled

 

بیایید اولین توضیحی را که ما درباره این جلسه شنیدیم، فراموش نکنیم. در ماه ژوئیه 2017 همان «پسر فوق العاده و محشر» یعنی دونالد ترامپ جونیور گفته بود که «در دیدار در برج ترامپ در مورد پذیرش بچه های روسی صحبت کرده بود». این بیانیه توسط رئیس جمهور دیکته شده بود، همانطور که توسط وکلای وی در ژانویه سال جاری تایید شده بود - گر چه در ژوئیه 2017 «سارا هاکبی سندرز» سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید،  و «جی سکولو» وکیل ترامپ آن را انکار کرد.

توییت ترامپ در روز یکشنبه گذشته مبنی بر تایید اینکه این جلسه در حقیقت برای توطئه چینی علیه «هیلاری کلینتون» رقیب انتخاباتی ترامپ برگزار شده بود، دو پرسش بزرگ را مطرح می کند که هنوز پاسخی برای آنها نداریم: (1) چرا رئیس جمهور یک بیانیه جعلی را به پسرش دیکته کرد که هدف از آن، گمراه کردن مردم آمریکا در مورد موضوع نشست برج ترامپ بود و (2) چرا مقامات کاخ سفید دخالت رئیس جمهور در تهیه این بیانیه را انکار می کنند؟

توطئه ترامپ در توییتر در روز یکشنبه ادامه یافت و رئیس جمهور «رابرت مولر» بازپرس ویژه تحقیقات در مورد دخالت روسیه در انتخابات آمریکا را «یکجانبه ترین شکار جادوگر در تاریخ کشور مان» خواند و تاکید کرد که «رسانه ای که از انتشار دروغ و فساد سرباز می زند، با شکار جادوگر همدست  می شود و به همین دلیل است که آنها را «رسانه جعلی» می نامیم! » (توجه کنید که در اینجا چگونه ترامپ از دو موضوع تحقیقات مولر و «رسانه های خبری جعلی» را در یک حمله هدف قرار داد.)

صبح دوشنبه با توییت زنده رئیس جمهور از اظهارات مفسر برنامه «فاکس و دوستان» آغاز شد که معتقد است «هیلاری کلینتون و تیم او 100 درصد با روس ها تبانی کرده اند».

روز پنجشنبه ترامپ دوباره به تئوری توطئه محافظه کارانه اشاره کرد که «هیلاری کلینتون و دموکرات ها با روس ها برای تغییر نتیجه انتخابات 2016 تبانی کردند.» او بار دیگر به رابرت مولر و تحقیقاتش تاخت.

صبح روز جمعه، رییس جمهور باز هم برنامه فاکس نیوز را در توییت اش پخش کرد که در آن مفسران بدون اشاره به اذعان توییتری یکشنبه گذشته ترامپ، اعلام کردند که «هیچ شواهدی وجود ندارد که بر اساس آن نیازی به تحقیق در مورد تبانی میان ترامپ و روس ها طی یک سال و نیم اخیر بوده باشد.»

تصور کنید اگر «چلسی کلینتون» با هدف آسیب رساندن به ستاد انتخاباتی ترامپ با یک رژیم خارجی متخاصم تبانی می کرد و حالا تصور کنید اگر پرزیدنت هیلاری کلینتون شخصا به دخترش دستورالعمل دروغین می داد تا درباره این نشست در اختیار مردم آمریکا قرار دهد. فکر می کنید که دونالد ترامپ، حزب جمهوری خواه، فاکس نیوز و کنگره به این سلسله از وقایع واکنش نشان می دادند؟

به عنوان یک جمهوری خواه سابق که زمانی در کمیته تحقیقات مقدماتی در کنگره کار می کرد، می توانم بطور قطع بگویم که جمهوری خواهان بلافاصله پرونده استیضاح را برای کلینتون باز می کردند. 

حملات بی رحمانه ترامپ به تحقیقات بازپرس ویژه به سطوح جدیدی از بیماری و تکرر رسیده است. در عین حال او به آسیب پذیرترین حالت خود رسیده است.

توییت اذعان ترامپ به هدف واقعی اجلاس برج ترامپ، در نهایت می تواند او را متوقف کند. وقتی که من در کمیته نظارت بر مجلس مشغول به کار بودم، مدام می گفتیم «این جنایت نیست، بلکه پنهان کردن آن» است که فرد را گیر می اندازد. اگر اوضاع به همین منوال پیش رود و او همینطور به توییت کردن ادامه دهد و این چاله را عمیق و عمیق تر کند، در نهایت همین توییت ها علیه خودش بکار گرفته خواهد شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.