رئیس کمیته حقوق بشر قطر در کنفرانسی مطبوعاتی در مقر سازمان ملل در ژنو گفت: خواستار تعلیق عضویت عربستان سعودی و امارات عربی متحده در شورای حقوق بشر هستیم.»

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روزنامه الوطن قطر،کمیته ملی حقوق بشر قطر از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواست با توجه به نقض حقوق بشر گسترده و هدفمند عربستان سعودی و امارات علیه ملت قطر، عضویت این دو کشور در شورای حقوق بشر به تعلیق در آید.

«علی بن صمیخ المری» رئیس کمیته حقوق بشر قطر در کنفرانسی مطبوعاتی در مقر سازمان ملل در ژنو گفت: خواستار تعلیق عضویت عربستان سعودی و امارات عربی متحده در شورای حقوق بشر هستیم.»

وی همچنین از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواست که قطعنامه ای علیه «نقض حقوق بشر ناشی از محاصره قطر توسط عربستان و امارات صادر کند و نیز  درخواست ها و گزارش های گزارشگران ویژه و گزاش هیأت فنی کمیساریای عالی حقوق بشر شد را مد نظر قرار دهد.

المری همچنین از دولت قطر خواست که به شورای امنیت به منظور مشخص کردن مسئولیت کشورهای محاصره کننده در زمینه تدابیرشان علیه قطر  که آن را غیرقانونی توصیف کرد، روی بیاورد.

وی تأکید کرد که محاصره قطر به جنایت تجاوز و جنگ اقتصادی و مجازات دسته جمعی ملت قطر ارتقا پیدا می کند.

بنابر این گزارش، عربستان، امارات، بحرین و مصر بر سر اختلاف با قطر تحریم‌های تجاری از اوایل ژوئن ۲۰۱۷ علیه دوحه اعمال کردند. عربستان، قطر را به حمایت از تروریسم و پشتیبانی از ایران متهم کرده و از آن زمان مناسبات دیپلماتیک قطع شده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.