ژاپن با این اقدام در تلاش است تا زنان بیشتری را به صفوف خود همزمان با کاهش تعداد نظامیان مرد در کشوری که با افزایش افراد مسن مواجه است،جذب کند.

 

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از رویترز، نیروی دریایی ژاپن امروز سه شنبه تصمیم گرفت که فرماندهی ناوگانی از کشتی های جنگی این کشور را به یک زن واگذار کند.ژاپن با این اقدام در تلاش است تا زنان بیشتری را به صفوف خود همزمان با کاهش تعداد نظامیان مرد در کشوری که با افزایش افراد مسن مواجه است،جذب کند.

«ریوکو ازوما» فرماندهی و هدایت چهار کشتی از جمله ناو حامل بالگرد«ایزومو» را به عهده می گیرد و پس از آن فرماندهی کادر هزار نفری آن از جمله 30 زن به دست می گیرد.

ازوما(44 ساله) طی مراسم تغییر فرماندهی گفت:« به این فکر نمی کنم که زن هستم.توانم را بر انجام وظایفم به عنوان فرمانده متمرکز می کنم.»

در این مراسم 400 تن از نیروی دریایی روی عرشه ناو ایزومو که در حوض «یوکوهاما» برای نگهداری از کشتی ها در نزدیکی توکیو شرکت کردند.

زمانی که ازوما در سال 1966 به نیروهای دفاع از خود نیروی دریایی ژاپن ملحق شد،کار کردن زنان در کشتی های جنگی ممنوع بود لیکن نیروی دریایی ژاپن این قاعده را ده سال پیش لغو کرد اما فعالیت در زیر دریایی ها همچنان محدود به مردان است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.