ارتش میانمار اذعان کرد که 10 نفر از اقلیت مسلمان روهینگیا را در ایالت«آراکان» در غرب کشور با مشارکت روستائیان بودایی به قتل رسانده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، «آنگ سان سوچی» رهبر میانمار از اذعان ارتش کشورش به ارتکاب قتل مسلمانان روهنیگیا خارج از چارچوب قضایی استقبال کرد و آن را «گامی مثبت» توصیف کرد.

ارتش میانمار اذعان کرد که 10 نفر از اقلیت مسلمان روهینگیا را در ایالت«آراکان» در غرب کشور با مشارکت روستائیان بودایی به قتل رسانده است.

ارتش میانمار در بیانیه ای مدعی شد که این مجموعه از مسلمانان که به قتل رسیدند پیش از این روستائیان بودائی را تهدید کرده بودند و برای انتقام گیری توسط ارتش و بودائی ها کشته شدند.

در بیانیه ارتش میانمار به زمان این جنایت علیه مسلمانان اشاره ای نشده است.

رهبر میانمار این اذعان ارتش را اشاره ای مثبت برای اتخاذ اقدامات مسئولانه دانست.

آنگ سان سوچی افزود: در نهایت امر حاکمیت قانون مسئولیت ماست.

ارتش میانمار و شبه نظامیان افراطی میانمار جنایت ها و تجاوزهای وحشیانه ای علیه اقلیت روهینگیای مسلمان در ایالت آراکان مرتکب شده اند و این جنایت ها از 25 آگوست سال 2017 به شدت افزایش یافت.

بر اساس آمارهای سازمان ملل جنایت های پیوسته علیه اقلیت روهینگیا باعث شده است که نزدیک به 826 هزار نفر به بنگلادش پناهنده شدند که از جمله آنها 656 هزار نفر از اواخر ماه آگوست گذشته برای حفظ جان خود از میانمار فرار کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.