در کتاب آمده است که رئیس جمهور آمریکا به دوستانش اطلاع داد که وی به همراه جارد کوشنر دامادش کودتایی را در عربستان پس از ولیعهد شدن محمد بن سلمان مهندسی کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، «جوناتان لیمیر» خبرنگار خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا در کاخ سفید که گفت قطعه هایی از کتاب «آتش و خشم:کاخ سفید در دوران ترامپ» است و قرار است سه شنبه هفته آینده منتشر شود را به بیرون درز داد.

این روزنامه نگار در توئیتی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت:« در کتاب آمده است که رئیس جمهور آمریکا به دوستانش اطلاع داد که وی به همراه جارد کوشنر دامادش کودتایی را در عربستان پس از ولیعهد شدن محمد بن سلمان مهندسی کردند».

این خبرنگار در ادامه نوشت:« در کتاب آمده است که ترامپ می گوید:پای مان را در قله گذاشتیم».

این در حالی است که عربستان سعودی وقوع «کودتای نرم» علیه شاهزاده«محمد بن نایف» ولیعهد سابق را تکذیب کرد و تأکید کرده بود که شاهزاده بن نایف از ولیعهدی به نفع شاهزاده محمد بن سلمان کنار رفته و این کار «با موافقت همگان» صورت گرفته است. عربستان این اظهارات را در واکنش به گزارش روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد که تحت عنوان« آن چه در شب 20 ژوئن که شاهزاده محمد بن سلمان پسرعمویش شاهزاده محمد بن نایف را از ولیعهدی عربستان سرنگون کرد، رخ داد»منتشر کرد.

«مایکل وولف» نویسنده این کتاب در کتابش درباره جزئیات داخل کاخ سفید پس از مصاحبه با 200 مسئول آمریکایی که بارزترین آنها «استیو بنن» است، سخن گفته است.

بنن مقام مشاور ارشد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در امور استراتژیک را به عهده داشت و این به وی فرصتی داد تا به شکل مستقیم با رئیس جمهور آمریکا در ارتباط باشد و توانست که در برخی تصمیم های اصلی که ترامپ اتخاذ کرد بر رئیس جمهور تأثیر بگذارد.

ترامپ از 28 ژانویه سال 2017  بنن را وارد شورای امنیت ملی کرد و بعدها در ماه آوریل سال 2017 وی را برکنار کرد و به عنوان مشاور رئیس جمهور ابقا کرد و اخیرا نیز نقش بارز وی را کاهش داد.

وکلای مدافع دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تهدید کردند که علیه بنن تدابیر حقوقی اتخاذ می کنند و وی را متهم به تخریب رئیس جمهور کردند. وکلای مدافع ترامپ در نامه ای که منتشر کردند گفتند که بنن زمانی که درباره ترامپ و خانواده اش سخن گفت وظیفه حفظ اسرار و اتفاقات را که در قرارداد کار آمده است را نقض کرد و «اطلاعات بسیار سری را به بیرون درز داد» و مطالبی را در اختیار وولف نویسنده کتاب قرار داده است مطالبی که در آن رئیس جمهور و اعضای خانواده اش به سخره گرفته شده و تخریب شده اند.

در این کتاب همچنین مطالب جنجالی و پر سر و صدایی آمده است از جمله اینکه «تیم ستاد تبلیغات ترامپ پس از پیروزی اش در انتخابات شوکه زده و وحشت زده بودند و ملانیا همسر ترامپ نیز شب رای گیری گریه می کرد و ترامپ نیز به دلیل تحریم مراسم تحلیف وی توسط شخصیت ها و ستاره های بزرگ عصبانی بود.رئیس جمهور جدید« کاخ سفید را ناراحت کننده و تا حدودی ترسناک دید». دخترش ایوانکا به همراه جارد کوشنر شوهرش برای تبدیل شدن به «نخستین رئیس جمهور زن در ایالات متحده» برنامه ریزی می کرد و ایوانکا مدل موهای پدرش را مسخره می کرد».

این کتاب همچنین اظهارات تونی بلر نخست وزیر اسبق انگلیس را آورده است که به ترامپ در نشستی با وی در ماه فوریه گفت که سازمان اطلاعات انگلیس چه بسا علیه وی و ستاد تبلیغاتی اش تجسس کرده است.

در همین حال، «ساره ساندرز سخنگوی کاخ سفید گفت که کتاب «پر از شهادت های جعلی و گمراه کننده است».

بنابر این گزارش، مایکل وولف 64 سال دارد و نویسنده سابق در مجله های نیویورک و فانیتی ویر است. وی یک ترجمه درباره زندگی روبرت مرداک میلیاردر معروف منتشر کرد و باور بر این است که وی در نوشتن این کتاب به مصاحبه با 200 شخصیت تکیه کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.