در حمله مسلحانه به یک فروشگاه مواد الکلی در شهر«الجیزه» در مجاورت قاهره دو خواهر مسیحی کشته شدند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از رویترز، منابع امنیتی مصری اعلام کردند که صبح امروز دوشنبه در حمله مسلحانه به یک فروشگاه مواد الکلی در شهر«الجیزه» در مجاورت قاهره دو خواهر مسیحی کشته شدند.

این منابع امنیتی گفتند که یک فرد که صورت خود را پوشانده بود و  سوار بر خودروی کوچک(که در مصر معروف به توکتوک است)با استفاده از یک تفنگ اتوماتیک به سمت آنها تیراندازی کرد و پس از کشته شدن شان پا به فرار گذاشت.

منابع امنیتی مصری گفتند که دو خواهر مالک فروشگاه لوازم یدکی خودرو هستند که در مجاورت فروشگاه مشروبات الکلی قرار دارد که مالک آن نیز یک مسیحی است که در زمان حمله به دلیل آن که داخل فروشگاه بود جان سالم به در برد.

برخی منابع احتمال دادند که مهاجم یک تندروست اما وزارت کشور مصر هنوز بیانیه ای صادر نکرده است.

این حمله نخستین حمله تروریستی در مصر در سال جدید به شمار می رود.

این در حالی است که مصر روز جمعه شاهد یک حمله به کلیسایی در قاهره بود.مقام‌های پلیس قاهره گزارش دادند که روز جمعه یک مرد مسلح به یک کلیسا و فروشگاه در منطقه «حلوان» در جنوب این شهر حمله کرد. وزارت بهداشت مصر اعلام کرده در این حمله در دست‌کم ۱۰ نفر کشته شدند. پلیس فرد مهاجم را به ضرب گلوله از پای درآورد.

به گفته مقامات امنیتی، فرد مهاجم در بیرون از کلیسا آغاز به تیراندازی کرده و تلاش داشته تا به درون کلیسا حمله کند. وی در اثر تیراندازی پلیس در بیرون از محوطه کلیسا کشته شود.

اگر چه برخی منابع نیز گفتند که فرد مهاجم پس از زخمی شدنش توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد اما گروه تروریستی داعش که مسئولیت این حمله را به عهده گرفت اعلام کرد که مهاجم کشته شد و دیگر افراد همراه وی نیز پس از انجام دو حمله از محل حادثه عقب نشینی کردند.

مسحیان قبطی مصر در سال ۲۰۱۷ هدف چندین حمله‌ قرار گرفتند. مسئولیت بیشتر این حمله‌ها را داعش بر عهده گرفته است. مسیحیان مصری اقلیت ۱۰ درصدی جامعه مسلمان مصر را تشکیل می دهند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.