مصر در اردوگاه اشتباهی قرار گرفته است و با طرف هایی اشتباهی ائتلاف کرده است زیرا همپیمانانش چه دولت اشغالگر اسرائیل و چه ایالات متحده آمریکا و برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس خودشان کسانی هستند که به لحاظ تاریخی پشت این نوع تروریسم خونین هستند و از آن حمایت کردند و برایش بسترهای کمک کننده و حامی را فراهم کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود نوشت: حمله بزرگی که مسجد «الروضه» در شمال سینا در ظهر روز جمعه  -روز گذشته-را هدف قرار داد و منجر به کشته شدن 235 نمازگزار بی گناه شد، تأکیدی بر این است که طرف هایی که پشت این کشتار هستند، مساله اساسی آنها تروریسم و ترساندن و کشتار بی گناه ها و بی ثبات کردن و ناامن کردن مصر است.

مصر اسلام و عروبیت و تاریخ انسانی تمدنی ریشه دار با توطئه ای بین المللی مواجه است که می خواهد آن را از داخل منفجر کند و از بازگشت به نقش رهبری اش جلوگیری کند و نیز می خواهد این کشور را گرفتار جنگ های فرسایشی کند که چندین سال اگر نگوییم چندین دهه به درازا بکشد.

آنانی که تلاش کردند سوریه و عراق را چند تکه کنند و آنها را تجزیه کنند و پیش از آن تلاش کردند لیبی و یمن را تجزیه کرده و از هم بپاشند اکنون  تلاش می کنند که طرح خونین خود را به مصر و با حمایت طرف های خارجی منتقل کنند؛ همان کسانی که خیر و امنیت را برای امت های عربی و اسلامی نمی خواهند.

بمب گذاری برای منفجر کردن مسلمانان بی گناه در یکی از خانه های خدا، وحشی ترین اقدام ممکن است و تشنگی برای خونریزی است به همین دلیل ما در این روزنامه رأی الیوم  ین اقدام و همه اقدام های آن را با شدیدترین کلمات و عبارت ها محکوم می کنیم و فرقی نمی کند چه طرف هایی پشت آن باشند.

دیروز کشتار منطقه «الواحات»در غرب مصر رخ داد که ده ها نظامی مصری در آن کشته شدند و امروز کشتار مسجد الروضه در شهر«العریش» در شمال سینا رخ می دهد. این دو حادثه تأکیدی برا این دیدگاه ماست که می گوید طرح تروریستی که مصر را هدف قرار داده است کار یک شبکه تروریستی است که به لحاظ بین المللی مورد حمایت است.

بر اساس ارزیابی ما مصر در اردوگاه اشتباهی قرار گرفته است و با طرف هایی اشتباهی ائتلاف کرده است زیرا همپیمانانش چه دولت اشغالگر اسرائیل و چه ایالات متحده آمریکا و برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس خودشان کسانی هستند که به لحاظ تاریخی پشت این نوع تروریسم خونین هستند و از آن حمایت کردند و برایش بسترهای کمک کننده و حامی را فراهم کردند.

جایگاه مصر در امت عرب و اسلامی و باور جنگی ارتش اش باید درباره چگونگی در پیش گرفتن و حمایت از مسائل عادلانه و دفاع از آنها و تحمیل مسئولیت رهبری و پیامدهای آن ،تمرکز کند.

زمانی که مصر با طرح شهرک نشینی اسرائیلی توسعه طلبانه مقابله می کرد هرگز این نوع تروریسم را به خود نمی دید و شبه جزیره سینا امن ترین و باثبات ترین منطقه مصر بود و وحدت ملی این کشور نیز در اوج خود بود لیکن زمانی که توسط ایالات متحده آمریکا از اردوگاه طبیعی اش به اردوگاه آمریکا پیوست و نیز پس از توافقنامه های «کمپ دیوید»، مصر دیگر چیزی به جز فقر و نیاز و شرارت از هر سو به خود نشناخت و ندید و به همین دلیل بر ضرورت تقویت و مصون کردن جبهه داخلی مصر و تقویت وحدت آن و گشودن درهای آشتی ملی در سریع ترین زمان ممکن تأکید می کنیم ولیکن با کسی که در اردوگاه مصر و امنیت و ثبات آن قرار دارد.

 

جزئیات حمله تروریستی

در حمله تروریستی به مسجدی در شبه جزیره سینا در مصر235 نفر کشته شدند و 135 نفر نیز زخمی شدند.

در میان قربانیان این حادثه تروریستی مرگبار شمار زیادی از غیرنظامیان و نیروهای امنیتی دیده می شوند.

وزارت بهداشت مصر این حادثه را تروریستی اعلام کرد.

برخی مسئولان امنیتی مصری گفتند که افراد مسلح یک بمب را در مسجد«الروضه» در شهر«العریش» طی نماز جمعه منفجر کردند سپس اقدام به تیراندازی کردند.

پیش از این نیز تلفات این حمله تروریستی 115 کشته و ده ها زخمی اعلام شده بود. این مسجد در حالی هدف قرار گرفت که پر از نمازگزار بود.

در پی این حمله تروریستی ریاست جمهوری مصر 3 روز عزای عمومی اعلام کرد.

برخی مسئولان امنیتی مصر گفتند که این حمله  در نزدیکی منطقه ای رخ داد که مواضع گروه تروریستی داعش در سینا وجود دارند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

این مسئولان امنیتی افزودند که افراد مسلح طی برگزاری نماز جمعه یک بمب را در مسجد منفجر کردند و پس از آن اقدام به تیراندازی کردند.

«احمد الانصاری» رئیس اورژانس و امدادرسانی مصر گفت که 50 آمبولانس به منطقه ارسال شدند.

«خالد مجاهد»سخنگوی وزارت بهداشت مصر نیز گفت که زخمی ها به بیمارستان های نزدیک منتقل شدند.

خبرنگار المیادین در مصر نیز اعلام کرد که ارتش مصر خودروهای شاسی بلند عناصر تروریستی را در نزدیکی محل حمله هدف قرار داد.

این خبرنگار افزود که هدف از این حمله تروریستی ایجاد فتنه طایفه ای است زیرا صوفی ها به این مسجد رفت و آمد می کنند.

خبرنگار المیادین همچنین گفت که بیش از 30 تروریست به مسجد الروضه در العریش حمله کردند.

در همین حال، دولت مصر اعلام کرد که این کشور به ریشه کنی تروریسم ادامه می دهد.

«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر نیز گفت که این حمله بدون مجازات بازدارنده و قاطع باقی نمی ماند.

السیسی گفت که دست عدالت به هر کسی که در این حمله شرکت کرد یا در آن سهم داشت یا آن را تامین مالی کرده یا به انجام این تجاوز تحریک کرد، خواهد رسید.

رئیس جمهور مصر تصریح کرد: در این جنگ که مصر با افتخار علیه تروریسم به راه انداخته پیروز می شویم.

در همین حال، برخی منابع رسمی اعلام کردند که عملیات نظامی و امنیتی گسترده ای در مرکز و شمال سینا علیه تروریست ها آغاز شده است.

این حمله تروریستی واکنش های گسترده منطقه ای و بین المللی را در پی داشت و بسیاری از کشورهای منطقه و خارج از آن کشتار غیرنظامیان بی گناه در این مسجد را محکوم کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.