این نشست پاسخ قوی به طرح های آمریکا برای تجزیه و تقسیم منطقه است؛ طرح هایی که به «فتنه های طایفه ای» تکیه دارد و می خواهد که جهان اسلام در دریاهای خون غرق شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران،«عبدالباری عطوان» سردبیر ورزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم در سرقماله این روزنامه به نشست سران ایران، روسیه و ترکیه در سوچی روسیه پرداخت و نوشت: مشرق عربی- اسلامی این روزها در «بیداری» بی سابقه ای به سر می برد و رهبران جدیدی را متبلور می کند که به دنبال سازماندهی دوباره اوضاع داخلی و حیاط خارجی اش بر پایه های جدید با کمک روسیه و ایجاد سدهای بلند در برابر دخالت های آمریکا و غرب هستند.

نشست سه جانبه «سوچی»(در روسیه) که امروز با حضور آقای«حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران  و «رجب طیب اردوغان»رئیس جمهور ترکیه و با نظارت «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه کار خود را  آغاز کرد عنوان برجسته این تحول جدید است و ما در این روزنامه رأی الیوم بعید نمی دانیم که این نشست با پیوستن سوریه و عراق به آن در آینده نزدیک، تبدیل به نشست پنج جانبه سران شود.

این نشست پاسخ قوی به طرح های آمریکا برای تجزیه و تقسیم منطقه است؛ طرح هایی که به «فتنه های طایفه ای» تکیه دارد و می خواهد که جهان اسلام در دریاهای خون غرق شود و منافع تجاوزکارانه اسرائیل تأمین شود و ثروت ها و داریی های منطقه فرسایش پیدا کند؛ امری که در نهایت منجر به جلوگیری از رشد و پیشرفت آن و در اختیار گرفتن ابزارهای واقعی قدرت می شود.

دیدار سه جانبه سوچی که برای اعلام پایان جنگ در سوریه و سه روز پس از نشست سران روسیه و سوریه برگزار می شود، اوضاع منطقه را ساماندهی دوباره می کند و قدرت بزرگ جدیدی را تأسیس می کند که به بازیگران منطقه ای بزرگی تکیه دارد و برای نهضت و به پا خاستن در همه عرصه ها از نظامی و اقتصادی گرفته تا سیاسی برنامه ریزی می کند.

برگزاری این نشست در زمان استراتژیک بسیار مهم از حیث مکان و زمان موفقیت بزرگی است  و اما نتایجی که در آن به دست می آید، مساله ای است که نیاز به شرح دارد.

ما در این روزنامه برگزاری این نشست سه جانبه را تبریک می گوییم و نیز برگزاری نشست های سران متعلق به این محور جدید که پس از آن برگزار می شود را نیز تبریک می گوییم و در عین حال نسبت به بزرگ نمایی اهمیت و بلندپروازی های آن هشدار می دهیم زیرا حجم توطئه ها علیه آن را به امید خنثی کردنش؛ مضاعف می کند؛ و چه بسیارند کسانی که در منطقه یا خارج از منطقه از برگزاری آن متضرر می شوند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.