رئیس جمهور قبرس اعلام کرد که پس از دیدار با «سعد حریری» نخست وزیر لبنان در شب گذشته قصد دارد طرحی را برای پایین کشیدن فتیله بحران در لبنان ارائه کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از وبسایت لبنانی النشره،  رئیس جمهور قبرس اعلام کرد که طرحی برای پایین کشیدن فتیله بحران در لبنان ارائه می کند.

«نیکوس آناستاسیادس»رئیس جمهور قبرس اعلام کرد که پس از دیدار با «سعد حریری» نخست وزیر لبنان در شب گذشته قصد دارد طرحی را برای پایین کشیدن فتیله بحران در لبنان ارائه کند.

بحران در لبنان در پی آن به وجود آمد که حریری به ریاض پایتخت عربستان فراخوانده شد و از آن جا استعفای خود را اعلام کرد. در پی آن مسئولان لبنانی و جامعه جهانی اعلام کردند که حریری توسط عربستان بازداشت شده است و استعفایش نیز توسط رئیس جمهور لبنان رد شد.

 «سعد حریری» 17 روز پس از استعفای ناگهانی از سمت نخست وزیری لبنان در عربستان شب گذشته به بیروت بازگشت.

هواپیمای سعد حریری ساعت 23 سه شنبه شب در فرودگاه بین المللی «بیروت» پایتخت لبنان بر زمین نشست. او سپس بر مزار پدرش حاضر شد.

سعد حریری در جریان سفر خود به عربستان در یک سخنرانی تلویزیونی از عربستان سعودی که از طریق شبکه العربیه پخش شد، به‌طور ناگهانی استعفای خود را اعلام کرد.

حریری همچننی امروز پس از شرکت در مراسم روز استقلال لبنان و دیدار با «میشل عون» رئیس جمهور این کشور اعلام کرد که استعفای خود از مقام نخست وزیری را به تعلیق در آورده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.