همچنین طرف فرانسوی به شدت نگران به وجود آمدن خلأ در دولت لبنان است که این خلأ نیز به شدت بر ثبات سیاسی و امنیتی و اقتصادی لبنان تأثیر می گذارد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی نوشت:برخی منابع دیپلماتیک گفتند که فرانسه و مصر تلاش می کنند که عربستان را راضی کنند تا «سعد حریری» نخست وزیر لبنان در مقام خود باقی بماند.

این منابع افزودند که نشست های گسترده ای شب گذشته در پایتخت قبرس میان مسئولان فرانسوی و مصری که «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر را در سفرش به نیقوسیا برای مشارکت در نشست مصر-قبرس-یونان همراهی می کنند، برگزار شده است.

به گفته این منابع طرف فرانسوی بر ابقای حریری در مقامش اصرار دارد و اینکه می توان تغییراتی را به وجود آورد که اوضاعش داخل لبنان را تقویت می کند.همچنین طرف فرانسوی به شدت نگران به وجود آمدن خلأ در دولت لبنان است که این خلأ نیز به شدت بر ثبات سیاسی و امنیتی و اقتصادی لبنان تأثیر می گذارد.

منابع دیپلماتیک همچنین گفتند که السیسی که فردا در قاهره میزبان حریری است از این رویکرد حمایت می کند و مذاکراتی میان قاهره و امارات متحده عربی و عربستان برای این منظور برگزار شود. قاهره همچنین به این مساله امیدوار است که بتواند از آن چه در نشست وزرای خارجه عضو اتحادیه عرب درباره قانع کردن طرف عربستانی به این که هیچ جایگزینی برای راه حل کنونی در لبنان وجود ندارد و لبنانی ها به مانند دیگر پایتخت های عربی و جهانی بر ماندن حریری اصرار دارند، بهره برداری کند.

نخست وزیر لبنان دو هفته پیش به عربستان فراخوانده شد و در آنجا به طور ناگهانی و غیرمنتظره  از سمت خود استعفا داد؛ اقدامی که به بحران سیاسی در این کشور منجر شده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.