سعدالحریری نخست وزیر مستعفی لبنان روز سه شنبه طی سفر به مصر با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور این کشور در قاهره دیدار می کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، دفتر اطلاع رسانی «سعدالحریری» نخست وزیر لبنان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: سعدالحریری نخست وزیر مستعفی لبنان روز سه شنبه طی سفر به مصر با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور این کشور در قاهره دیدار می کند.

در این بیانیه به جزئیات بیشتر درباره دیدار حریری با السیسی اشاره ای نشده است.

بنابر این گزارش، سعد حریری نخست ‎‌وزیر مستعفی لبنان که در عربستان سعودی به سر می برد و باور بر این بود که وی در بازداشت به سر می برد، پس از فشار فرانسه بر عربستان و با دعوت دعوت «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه به این کشور سفر کرده با ماکرون دیدار و گفت و گو کرد.

الحریری در پی دیدار با رئیس جمهور فرانسه در کاخ الیزه در کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: 22 نوامبر جاری در تجلیل روز استقلال در بیروت، شرکت می کند.

بنابر این گزارش، سعد حریری، نخست‌ وزیر مستعفی لبنان در چهارم نوامبر جاری از ریاض پایتخت عربستان سعودی استعفای خود از سمت نخست‌ وزیری را اعلام کرد و اتهام هایی علیه حزب الله لبنان و ایران مطرح کرد.اتهام هایی که مشخص شد با دیکته عربستان به حریری مطرح شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.