سعد حریری پس از دیدار با رئیس جمهور فرانسه تأکید کرد که در روزهای آینده به لبنان بر می گردد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از النشره، «سعد حریری» نخست وزیر لبنان پس از دیدار با « امائونل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در پاریس گفت که طی روزهای آینده به بیروت باز می گردد و در جشن روز استقلال لبنان در روز چهارشنبه شرکت می کند.

حریری در کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار با ماکرون از رئیس جمهور فرانسه به دلیل میزبانی از وی و خانواده اش تشکر کرد و گفت که فرانسه همیشه نقش مثبت را در منطقه بازی می کند به ویژه آن که فرانسه روابط تاریخی با لبنان دارد.

حریری تأکید کرد که در جشن روز استقلال لبنان شرکت می کند و پس از دیدار با «میشل عون» رئیس جمهور لبنان موضع گیری های سیاسی خود را اعلام می کند.

حریری امروز به همراه بخشی از خانواده اش از ریاض به پاریس رسید.

شبکه العربیه صبح امروز اعلام کرد هواپیمای حامل «سعد الحریری» نخست‌ وزیر مستعفی لبنان در فرودگاه شهر «پاریس» به زمین نشست.

بر اساس این گزارش، سعد حریری و همسرش «لارا العظم» تحت تدابیر شدید امنیتی وارد منزلشان در پاریس شدند.

«لولوة» و «عبدالعزیز» دو فرزند حریری در ریاض مانده اند اما «حسام» پسر دیگر حریری که در انگلیس تحصیل می کند، روز گذشته به منظور استقبال از پدرش به همراه تعدادی از افراد خانواده و نزدیکان عازم فرانسه شدند.

قرار است سعد الحریری مدتی در فرانسه بماند و سپس به لبنان بازگردد تا تکلیف استعفایش مشخص شود. فرانسه به عنوان میانجی وارد عمل شده  و در نهایت ریاض و پاریس در مورد عزیمت موقت حریری به پاریس و سپس بازگشت او به کشورش به توافق رسیدند.

نخست وزیر لبنان دو هفته پیش به عربستان فراخوانده شد و درآنجا به طور ناگهانی و غیرمنتظره  از سمت خود استعفا داد؛ اقدامی که به بحران سیاسی در این کشور منجر شده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.